رئیس هیات سوارکاری فارس از برگزاری مسابقات جهانی کمان‌گیری روی اسب درنیمه اول آذر ماه امسال در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 24 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سوارکاری تنها به سوار شدن بر اسب محدود نمی‌شود بلکه به تمرین و ممارست فراوان برای حرفه‌ای شدن نیاز دارد. این رشته از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی است که اسب را از یک وسیله نقلیه برای انسان به وسیله‌ای برای نشاط، تحرک و پویایی تبدیل کرده است. این رشته اکنون از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی است که رقابت‌های جهانی فراوانی در آن برگزار می‌شود.

کمانی بر اسب

رئیس هیات سوارکاری فارس با ابراز خرسندی از میزبانی رقابت‌های جهانی هنرهای رزمی سواره در استان به خبرنگار فارس می‌گوید: این رقابت‌های جهانی که «کمان‌گیری روی اسب» نام دارد در نیمه اول آذر ماه 97 در شیراز برگزار می‌شود.

شاپور طفیونی ادامه می‌دهد: برای برگزاری این رقابت‌ها هماهنگی لازم با فدراسیون جهانی و فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران انجام شده و اداره کل ورزش و جوانان فارس میزبانی آن را پذیرفته است.

زیرساخت سوارکاری در شیراز

وی با اشاره به موقعیت و جایگاه استان در مسابقات جهانی بیان می‌کند: فارس تجربه برگزاری رویدادهای بین‌المللی فراوانی در رشته‌های ورزشی را دارد و در 2 سال گذشته، 2 رویداد بین‌المللی در خور توجه نیز در رشته سوارکاری در شیراز برگزار کرده است.

رئیس این هیات ورزشی با تاکید بر تایید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی کمان‌گیری روی اسب در شیراز عنوان می‌کند: در اواخر تیرماه جاری، رئیس کمیته هنرهای رزمی فدراسیون سوارکاری کشور و ناظر فدراسیون جهانی در سفری به شیراز از زیرساخت‌های ورزش سوارکاری شهر ما بازدید کردند.

طفیونی با اشاره به اینکه برای برگزاری این رقابت‌ها، پیست در حال احداث «لپوییگ» زرقان در نظر گرفته و به فدراسیون جهانی نیز پیشنهاد شده است، می‌افزاید: این پروژه تا کنون پیشرفت 80 درصدی داشته و در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فارس ظرفیتی برای تمامی رشته‌ها

این مقام مسؤول، فارس را دارای ظرفیت‌های مناسب در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی می‌داند و می‌گوید: شرایط آب و هوایی مطلوب و وجود اماکن زیارتی و سیاحتی، موقعیتی برای استان ایجاد کرده است که می‌تواند میزبان مسابقات جهانی در تمامی رشته‌های ورزشی باشد.

طفیونی معتقد است: بی‌شک، حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان در توسعه رشته‌های ورزشی زمینه‌ساز افزایش میزبانی از رقابت‌های جهانی در شده است.

دانش‌افزایی مربیان سوارکاری

وی با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی کمان‌گیری روی اسب در فارس اظهار می‌کند: این کارگاه 3 روزه، با شرکت 80 نفر از سراسر کشور در ورزشگاه حافظیه شیراز و مجتمع سوارکاری سلطان در نزدیکی جاده پل فسا برگزار شد.

طفیونی باور دارد: برگزاری این دوره آموزشی قطعاً در افزایش دانش مربیان سوارکار و ورزشکاران این رشته پیش از برگزاری یک رقابت جهانی در رشته سوارکاری تاثیر و نتایج مثبتی در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار