سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزشی شهرداری کر مانشاه گفت: برای توسعه اقتصاد کرمانشاه راهی سهل‌تر از گردشگری نمی توانیم داشته باشیم.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 15 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهدی عبدالمالکی ، گردشگری را یکی از اصلی ترین اولویت های شهرداری کرمانشاه در حوزه سرمایه گذاری خواند و اظهارکرد: هیچ راهی برای توسعه اقتصاد کرمانشاه راحت تر و مفیدتر از گردشگری نمی توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گردشگری به جهش اقتصادی شهر کرمانشاه کمک می کند، ادامه داد: در این راستا شهرداری کرمانشاه باهمکاری دستگاه های فرهنگی مختلف در تلاش است رویدادهای متنوعی را تعریف کند تا شاهد رشد تعداد گردشگران ورودی به کرمانشاه باشیم.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری پنج رخداد فرهنگی ملی در کرمانشاه یاد کرد و افزود: این رویدادهای بزرگ باهمکاری شهرداری کرمانشاه، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار خواهند شد.

وی افزود: در نظر داریم دبیرخانه دائمی این رویداها نیز در کرمانشاه راه اندازی شوند تا آنها را بصورت سالانه یا دوسالانه در سطح ملی برگزار کنیم.

عبدالمالکی با تاکید براینکه این رویدادها به منظور جذب گردشگر و بهره برداری اقتصادی در کرمانشاه انجام می گیرد، گفت: از آنجایی که صبغه فرهنگی در کرمانشاه غالب است، توجه به رویدادهای فرهنگی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: بزودی جزییات این رویدادهای فرهنگی را طی یک نشست خبری که با حضور مسئولان شهرداری، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد، اعلام خواهیم کرد.

 قائم مقام شهردار کرمانشاه در ادامه درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری فستیوال بین المللی موسیقی بارانا در کرمانشاه اظهارکرد: تاکنون جلسات مشترکی را در این خصوص با میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده ایم و امیدواریم بزودی به یک تفاهم کلی در این رابطه دست پیدا کنیم.

عبدالمالکی افزود: در تلاشیم دومین دوره فستیوال بین المللی موسیقی بارانا را با حضور پنج تا شش گروه موسیقی بین المللی برگزار کنیم.

وی در پایان یادآورشد: همکاری و تعامل دستگاه های فرهنگی استان به توسعه گردشگری و به تبع رونق اقتصادی بخش های مختلف استان کمک خواهد کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار