مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای انجام مطالعات دقیق در رابطه با خشکیدگی ناگهانی چشمه های طاق بستان یک تیم زمین شناسی از تهران اعزام و طی هفته آینده شروع بکار خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزدعلی فعله گری اظهار داشت: بازگشت آب به چشمه های طاق بستان نشان دهنده سالم بودن شریان های اصلی و فعالیت کارست چشمه های طاقبستان است.

وی افزود: طبق گفته کارشناسان آب منطقه ای علت وقوع این پدیده، کاهش ۴۶ درصدی نزولات جوی و شدت گرمای هوا بوده است که گروه منابع آب اعلام کردند که این مسئله نیازمند مطالعات عمقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه اظهار داشت: برای انجام مطالعات دقیق در رابطه با خشکیدگی ناگهانی چشمه های طاق بستان یک تیم زمین شناسی از تهران اعزام و طی هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

فعله گری در ادامه گفت: گروه کارست استان کرمانشاه طی جلسه ای عنوان کرد میزان دبی و سنجش سطح آب های زیرزمینی باید بصورت دقیق تری اندازه گیری شده تا علت خشکیدگی چشمه های طاقبستان معلوم شود.

وی به ثبت جهانی این مجموعه تاریخی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سرریز شدن آب چشمه ها یکی از موانع جهانی شدن این اثر تاریخی را مرتفع کرده است و امیدواریم با برطرف شدن سایر مشکلات، این اثر ملی را ثبت جهانی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار