کد خبر: ۶۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 15 July 2015
رییس هیئت جودو استان البرز گفت: در اجرای طرح های استعدادیابی وتوجه به سنین پایه در جمع استان های پیشرو کشور قرارداریم.
عباس سلگی در گفتگو با مهر اظهار کرد: خوشبختانه استان البرز در بحث استعدادیابی و پایه چندسالی است برنامه های مدونی را به اجرا درآورده و حاصل آن عضویت چندین نفر از این استان در تیم های ملی نونهالان و نوجوانان کشور است.

وی افزود: برگزاری لیگ های استانی در کنار حضور در تورنمنت های برون مرزی موجب شده نفرات متعددی از این استان در طی سه سال اخیر به تیم های ملی برسند و جایگاه البرز را در این بخش ارتقا دهند.

سلگی که هدایت تیم ملی جودو نونهالان ایران را بر عهده دارد گفت: فدراسیون جودو نیز برای پشتوانه سازی و استعدادیابی در این ورزش طرح های جدیدی را در دست اقدام دارد.

وی بیان کرد: در طی چندسال اخیر ایران در بحث مدال آوری در رویدادهای برون مرزی و مسابقات بین المللی تا حدی دچار افت شده است. بر همین اساس فدراسیون جودو در نظر دارد با اتخاذ روشی جدید طرح های استعدادیابی خود را اجرا کند و به سمت ایجاد پشتوانه سازی بهتر برای این ورزش المپیکی برود.

تقسیم کشور به شش منطقه

 سلگی ادامه داد: جلسات زیادی در این خصوص برگزار شده است و مقرر شد کشور به ۶ منطقه تقسیم و با محوریت قرار گرفتن یک استان به شکل معین در هر منطقه برنامه های مختلف استعدادیابی، آموزش ها و تشکیل تیم ها در آنها به اجرا در آید.

سرمربی تیم ملی نونهالان کشور با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح انتخاب نفرات برتر و شناسایی چهره های زبده به شکل دقیق تری انجام می شود گفت: نفرات برتر ابتدا در استان خودمشخص شده و سپس در منطقه محکی دوباره می خورند و در صورت موفقیت به اردوی تیم های ملی راه پیدا می کنند. این فرایند کمک می کند تا افرادی به تیم های ملی برسند که شایسته تر هستند و توان فنی بالاتری دارند.

سلگی ادامه داد: در طی دو سال اخیر فدراسیون سیاست خود را بر تقویت نونهالان و نوجوانان و پشتوانه سازی قرارداده و این طرح نیز در راستای همان سیاست اجرایی خواهد شد امیدوارم در نهایت به رشد جودو کشور و صعود دوباره ایران در بحث مدال آوری کمک کند.

وی در پایان افزود: جودو می تواند همپای رشته های مدال آور دیگر برای ایران اسلامی کسب افتخار کند امیدواریم اجرای این طرح ها با مشارکت استان های مختلف ثمره لازم را داشته باشد و جودو در سالهای نه چندان دور به جمع ورزش های پر مدال کشور بپیوندد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار