پرویز کولانی فرماندار چرداول توافق نهایی هسته ای را پیروزی تاریخی ایران در عرصه های بین المللی قلمداد کرد و گفت؛ توافق هسته ای را باید بزرگترین پیروزی تاریخ انقلاب اسلامی در سیاست خارجی دانست که فصل نوینی در روابط بین الملل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 15 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،پرویز کولانی فرماندار چرداول توافق نهایی هسته ای را پیروزی تاریخی ایران در عرصه های بین المللی قلمداد کرد و گفت؛ توافق هسته ای را باید بزرگترین پیروزی تاریخ انقلاب اسلامی در سیاست خارجی دانست که فصل نوینی در روابط بین الملل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد؛ امروز از پرونده هسته ای ایران بعنوان طولانی ترین پرونده دیپلماسی جهان یاد می کنند که تمامی قدرت های بزرگ جهان را پای میز مذاکره کشاند و البته این نوید دهنده پیروزی دیگری است و آن ظهور یک ابرقدرت بنام جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی است.

فرماندار چرداول به کار خارق العاده دستگاه دیپلماسی کشور در قبال پرونده هسته ای اشاره کرد و گفت؛ در این دوره از مذاکرات جهان شاهد پدیده ای نوظهور بنام محمد جواد ظریف شد که حرف های زیادی در عرصه دیپلماسی نوین برای گفتن داشت.

کولانی با ذکر این نکته که وجود سیاست مداری زبده و باهوش چون ظریف یکی از نقاط قوت دستگاه دیپلماسی کشور بود تصریح کرد؛ مرد همیشه خندان مذاکرات هسته ای چنان توانمند و مسلط بود که 6 کشور بزرگ دنیا را در طولانی ترین تورنمت دیپلماسی تا لحظه توافق نهایی بر روی صندلی ها میخکوب کرد و دست آخر توانست یک توافق خوب برد- برد را دشت نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان چرداول پیروزی ایران در سیاست خارجی را پیروزی تدبیر و عقلانیت در عالم دیپلماسی خواند و گفت؛ دولت تدبیر و امید با راهبردهای خردمندانه توانست نبض مذاکرات را بدست گیرد که از آن نمونه می توان به ارتقای سطح مذاکرات از مدیرکلان به وزرا، شفاف سازی در مورد پرونده هسته ای، تاکید بر یک دیپلماسی براساس احترام متقابل که نتیجه ای برد- برد درپی داشته باشد، استقامت در راه و امید به حل و فصل نمودن این پرونده اشاره کرد.

کولانی درپایان صحبت های خود حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای، ایستادگی مردم فهیم ایران اسلامی در برابر تحریم ها، تدبیر و امید رییس جمهور روحانی در چینش تیم مذاکره کننده هسته ای و فداکاری سربازان خط مقدم دیپلماسی را عامل پیروزی بزرگ هسته ای بشمار آورد و اظهار داشت؛ پیروزی امروز ایران اسلامی در عرصه های بین المللی پاداش کسانی است که زیر بار تحریم های ناجوانمردانه سرخم نکردند تا با سربلندی درمقابل زورگویی کشورهای غربی ایستادگی کنند و تاریخ به نیکی از استقامت ایرانیان و حماسه سرداران عرصه دیپلماسی کشور یاد خواهد کرد و به احترام آنها خواهد ایستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار