معاون عمرانی استاندار :
معاون عمرانی استاندار گفت: احداث مساجد بر مبنای نیاز محلات صورت گیرد.
کد خبر: ۶۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 02 July 2018

احداث مساجد بر مبنای نیاز محلات صورت گیرد

به گزارش تابناک قزوین،"علی فرخزاد"در جلسه کمیته ساماندهی مساجد و نمازخانه های بین راهی تاکید کرد: کمیته ای تشکیل شود و در این کمیته ضرورت احداث مساجد در محلات مختلف، حد و حدود مساجد و جامع یا محلی بودن آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. 

وی افزود: احداث مساجد بر مبنای نیاز محلات صورت گیرد و پروژه ها طوری تعریف شود که قابل اجرا و بهره برداری باشد. همچنین نقشه مساجد نیز مورد بررسی قرارگیرد و هزینه های اضافی از پروژه حذف شود. 

فرخزاد افزود: ضروری است در مساجد جامع و بزرگتر برخی فضاها که در طول سال، به تعداد محدود مورد استفاده قرار می گیرد کاربری چند منظوره داشته باشد تا از فضا نهایت استفاده را داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: درخواست های متعددی در خصوص احداث و یا تقاضای کمک به مساجد، به اوقاف، استانداری و شهرداری ارسال می شود که نیاز است این تقاضاها کانالیزه شده و در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد، تاضمن تبادل نظر و همگرا نمودن نظرات، اقدامات به طور هدفمند صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد:: بخش اعظمی از مباحثی که در کمیته مساجد مطرح می شود در رابطه با شهر قزوین است فلذا ضروری است کمیته مساجد در شهرهای دیگر استان و نیز روستاها فعال شود و مسائل مرتبط با مساجد در آن کمیته ها مورد بررسی قرار گیرد.

فرخ زاد گفت : بخشی از کمک هایی که از سوی شهرداری ها به مساجد تعلق می گیرد صرف اقداماتی از قبیل ساماندهی زباله های بازیافتی و نگهداری فضای سبز محوطه اطراف مساجد شود تا با همکاری مساجد، شهرداری نیز از اعتباراتی که به مساجد واگذار کرده است منتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار