معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۸۸ درصدی بارش‌های بهاری امسال کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: البته این بارش‌ها فقطبخشی از کم‌بارانی سال زراعی جاری را جبران کرد.
کد خبر: ۶۲۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 01 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند میانگین بارش‌های بهاری امسال استان کرمانشاه را ۲۱۶.۳ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این عدد نسبت به سالگذشته (۱۴۵.۳ میلی‌متر) ۴۹ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (۱۱۵.۱ میلی‌متر) ۸۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بهار امسال در شهر کرمانشاه نیز ۲۳۷.۶ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته (۱۵۴.۶ میلی‌متر بارندگی) ۵۴ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (۱۲۳.۳میلی‌متر) ۹۳ درصد رشد داشته است.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، بیشترین بارش بهار امسال از پاوه و به میزان ۳۱۲.۲ میلی‌متر به ثبت رسیده که در پاوه نیز نسبت به سال گذشته۵۸ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۱ درصد رشد داشتیم.

زورآوند خاطرنشان کرد: کمترین بارش را نیز از سومار و به میزان ۹۸.۴ میلی‌متر داشتیم که بارش‌های سومار نیز نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۰۱ درصدرشد داشته است.

وی علت بارش‌های خوب بهاری امسال کرمانشاه را موج‌های قوی دانست که عمدتا غرب و شمال غرب را در بر گرفت و افزود: البته نباید فراموش کرد که در فصل پاییز بارش‌هایمناسب که برای کشت پاییزی ضروری بود را از دست دادیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال زراعی جاری نیز در مجموع ۵۳۶.۴ میلی‌متر بارندگی در استان داریم که این عدد نیز نسبت به سالگذشته (۴۴۰.۹ میلی‌متر) ۲۲ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (۴۶۳.۷ میلی‌متر) حدود ۱۶ درصد رشد داشته است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار