مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده با حضور مقامات کشوری خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 01 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران از افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده با حضور مقامات کشوری و استانی به همت سازمان بهزیستی، جهادگران بسیج سازندگی و بنیاد مسکن خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در محل روستای مشکنار شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرایند ساخت مسکن مددجویان، بیان داشت: عملیات احداث واحد‌های مسکونی مددجویان زلزله زده پس از مداخلات مددکاری، آماده سازی و مشاوره خانوار جهت ساخت و صدور مجوز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، تاکنون ۲۲۰۰ واحدمسکونی تخریبی مددجویان شناسایی شده که ۱۳۸۰ واحد تخریبی نوع یک و به شدت آسیب دیده هستند.

وی خاطرنشان کرد: توسط سازمان بهزیستی در فاز اول، ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی بازسازی شد که با افتتاح ۲۰۰ واحد دیگر در فاز دوم بیش از ۴۰۰ واحد آماده واگذاری شده است.

دکتر قادری عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان آبان ماه امسال کار احداث واحد‌های مسکونی مددجویان روستایی آسیب دیده زلزله به پایان می‌رسد و مددجویان در شهر‌ها نیز بازسازی ادامه خواهد داشت.

این مسئول به اعتبار ساخت مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: در این راستا کمک بلاعوض سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان، تسهیلات بنیاد مسکن در روستا‌ها ۳۰ میلیون تومان، در شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان، قابل ذکر است که کمک بلاعوض بنیاد مسکن ۵ میلیون تومان است و سازمان بسیج سازندگی هم به تناسب نیاز واحد از ۵ الی ۱۰ میلیون هزینه کرده است.

دکتر قادری، پرداخت کمک هزینه بلاعوض، معافیت انشعابات و صدور پروانه ساخت، نظارت بر احداث و رعایت اصول مناسب سازی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی را از اقدامات سازمان بهزیستی در راستای رعایت مقاوم سازی واحد‌های مسکونی مددجویان اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار