رئیس شورای اسلامی شهر قم:
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: توسعه اشتغال و ایجاد نشاط اجتماعی زمینه ساز کاهش آسیب ها در جامعه از جمله اعتیاد است.
کد خبر: ۶۲۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 26 June 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اعتیاد بسیاری از سرمایه های انسانی را از میان می برد و آسیب های اجتماعی زیادی را به وجود می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: توسعه اشتغال و ایجاد نشاط اجتماعی زمینه ساز کاهش آسیب ها در جامعه از جمله اعتیاد است بی شک مبارزه با مواد مخدر کاری سخت و دشوار و طاقت فرسا است و همت جمعی را می طلبد.

وی تصریح کرد:رفع موانع مدیریت شهری گامی مهم در کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد خواهد بود و در این مسیر همه باید در توسعه مدیریت شهری سهیم باشند.

جلالی بیان کرد: شهرداری و شورا در حد توان خود در زمینه فرهنگی در مقابله با آسیب های اجتماعی نقش دارند و باید در این باره با اجرای پروژه هایی به ویژه احداث مراکز تفریحی و بوستان ها و پارک ها مانع از رویکرد جوانان به سمت و سوی آسیب های اجتماعی شویم.

وی اظهار کرد: اعتیاد آسیبی جدی است و موجب فروپاشی خانواده ها می شود ضمن اینکه قاچاق مواد مخدر نیز لطمات جبران ناپذیری را به پیکره جامعه و سلامت افراد وارد می سازد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: امروز جوانان زیادی قربانی اعتیاد شده اند و مواد مخدر صنعتی و سنتی جان بسیاری از افراد و حتی انسانیت در جامعه را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان و جلوگیری از اعتیاد دارند اما متاسفانه بسیاری از خانواده های از سبک زندگی اسلامی فاصله دارند و ارتباطات خانوادگی و انسجام میان اعضاء خانواده ضعیف شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: باید به جوانان بها داد و جامعه و خانواده ها نیز با هوشیاری دغدغه ها و مشکلات جوانان به ویژه در حوزه اشتغال و ازدواج را پیگیری کنند تا دچار آسیب های کمتری شوند.

وی پس از قرائت نطق جلسه پیرامون بحران آب در قم و کشور بیان کرد: اگر فرهنگ صرفه جوئی در همه عرصه ها به یک باور عمومی تبدیل شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: حتی اگر با وفور نعمت نیز مواجه باشیم صرفه جوئی و جلوگیری از اصراف یک اصل مهم در زندگی است.

وی افزود: رویکرد تبلیغات در صرفه جوئی توسط دستگاههای اجرایی باید تشویق کننده باشد اما بعضا مردم را به جیره بندی و قطع خدمات تهدید می کنند در حالی که جامعه از نظر فرهنگی باید به سمت صرفه جوئی سوق داده شود.

جلالی در بخش دیگری در خصوص جذب سرمایه گذار در اجرای پروژه مجموعه شهربازی سرپوشیده در قم گفت: جامعه نیازمند نشاط و شادابی در چارچوب حفظ شئونات و رعایت خط قرمز ها است و قم با توجه به کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی به چنین ظرفیت هایی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: سالن های ورزشی زیادی در آموزش و پرورش و ورزش و جوانان وجود دارد که نگاه انتفاعی به آن ها موجب عدم استفاده جوانان و مردم از این ظرفیت ها شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار