مدیر شیلات و آبزیان استان يزد از افزايش سرانه مصرف ماهی از 1.5 كيلوگرم در سال 1375 به 7.5 كيلوگرم در سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد "محمد مهدی شطرنجی" در اين رابطه گفت: فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهي مردم از اهميت استفاده از گوشت سفيد در زندگي روزمره و خواص انكارناپذير گوشت ماهي در خصوص جلوگيري از بروز بيماري‌هاي قلبي- عروقي  افزايش مصرف ماهي را در استان به دنبال داشته است به نحوی که افزايش سرانه مصرف از 1.5 كيلوگرم در سال 1375 به 7.5 كيلوگرم در سال 1394 دليلي بر اين مدعاست.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه اين ميزان همچنان از متوسط كشوري پايين‌تر است، فرهنگ‌سازي در اين باره هنوز هم احساس مي‌شود.

شطرنجي عنوان كرد: این مدیریت متولي هدايت كشاورزان و آبزي‌پروران در جهت سرمايه‌گذاري مطلوب به منظور انجام فعاليت‎‎هاي شيلاتي توام با كشاورزي است؛ هر چند كه در اين خصوص تشكل‌هاي آبزي‌پروري و بخش‌هاي خصوصي مورد تاييد اين مديريت نيز مي‌توانند راهگشاي پرورش‌دهندگان در عرصه‌هاي مختلف باشند.

مدير امور شيلات و آبزيان استان در رابطه با مشکلات شیلات، گفت: شايد بتوان مهم‌ترين عامل محدود كننده فعاليت‌هاي شيلاتي در استان را كمبود منابع آبي و كاهش سطح سفره‌هاي آب زير زميني عنوان كرد و گفت: خوشبختانه علم شيلات و آبزي‌پروري با ارئه راهكارهاي نوين پرورش ماهي در اين جهت گام برداشته و امكان پرورش ماهي با حداقل مصرف آب را ممكن مي‌سازد.

وي افزود: صنعتي كردن آبزي پروري استان در سال‌هاي آتي هم مشكلات بهره‌برداري از منابع آبي را مرتفع مي‌كند و هم نياز مردم را در جهت دسترسي به اين غذاي سلامتي برآورده مي‌سازد.

شطرنجی تعداد مجوزهاي صادر شده در خصوص فعاليت‌هاي شيلاتي تاكنون را  بالغ بر 750 مورد اعلام کرد و گفت: این مجوزها شامل پرورش ماهيان سردابي، گرمابي، خاوياري و ماهيان زينتي است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار