معاون پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: استان فارس امسال برترین روند را در فرایند ریشه کنی بیسوادی در کشور داسته است و دلیل آن را مرکزیت فرهنگی این شهر خواند. همچنین افزود که این روند بایستی در تمام کشور اجرا گردد.
کد خبر: ۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ 19 February 2015
به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، پرویز کوثری شامگاه چهارشنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس افزود: اهمیت و ضرورت سوادآموزی برای تمام بخش های کشور به یک اندازه است و باید تمام دستگاه های کشور در زمینه ریشه کنی بیسوادی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سوادآموزی موضوعی ملی و اجتماعی است که نباید منحصر به یک دستگاه خاص شود اظهار کرد: از منظر عقلی وعلمی، علاوه بر وظایف اداری مشارکت در این امر باید در دستور کار تمام دستگاه ها قرار گیرد.

معاون پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: جامعه بیسوادان در استان فارس را می توان به سه گروه عشایر، اتباع بیگانه و دیگر بیسوادان جامعه تقسیم کرد که با این تفکیک، آموزش ها سریع تر به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به اینکه سواد آموزی زمانی محقق می شود که مبادی ورودی بیسوادی بسته شود و از ایجاد دور تسلسل جلوگیری شود اظهار کرد: باید تدابیر لازم برای بسته شدن مبادی ورودی بیسوادی اندیشیده شود و هرچند این مقوله وظیفه آموزش و پرورش است اما در این مسیر موانعی نیز وجود دارد.

کوثری با بیان اینکه سال گذشته رتبه کشوری استان فارس در جذب و آموزش بیسوادان 27 بوده که امسال به رتبه نخست کشور دست یافته است، از مشارکت مسوولان استانداری و فرمانداران استان فارس و دیگر افراد مشارکت کننده در اجرای طرح ریشه کنی بیسوادی در این استان قدردانی کرد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت جوانان جویای کار می تواند موجب شتاب بخشی به روند سوادآموزی و اشتغال مقطعی آنها شود به گونه ای که در طول یک سال درآمد قابل توجهی برای هر آموزش دهنده ایجاد خواهد شد.

جوانشیر کدخداپور افزود: تبلیغ و تشویق بیشتر در این موضوع در جذب بیسوادان مطلق اثرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: نهضت سواد آموزی تاکنون زحمات بسیاری برای سواد آموزی متحمل شده که به دلیل بی بهره بودن از تجربه آموزش و پرورش نتایج مطلوبی حاصل نشده بود اما خوشبختانه از امسال با استفاده از تجربه آموزش و پرورش پیشرفت فعالیت های سواد آموزی چشمگیرتر خواهد شد.

محمدمهدی مهدی زاده معاون سازمان سوادآموزی کشور دی ماه امسال در سفر به شیراز با اشاره به برنامه عملیاتی این سازمان برای ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تا پایان برنامه پنجم توسعه گفت: بنا بر آمار راستی آزمایی شده، هم اکنون افزون بر یک میلیون و 700 هزار نفر در کشور در همه گروه های سنی بیسواد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز دی ماه امسال در نشستی خبری گفت: در سرشماری سال 90، حدود 170 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال اظهار کرده بودند که بیسواد هستند که پس از راستی آزمایی ها مشخص شد که از این میزان 80 هزار نفر بیسواد متعلق به این استان است.

عیسی ملک پور افزود: در سال های 90 تا 92، حدود 32 هزار نفر در استان فارس باسواد شده اند وامیدوار هستیم تا پایان امسال 16 هزار نفر دیگر را نیز باسواد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار