رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تعدادی مینی‌بوس در سال جدید توسط شهرداری شیراز برای مسیرهای کم مسافر خریداری می شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 10 June 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: نواب قائدی عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح جامع ساماندهی خطوط اتوبوسرانی شهر شیراز در حال انجام است، افزود: در کنار اجرای این طرح، یکی از مباحثی که امسال در برنامه حمل ونقل عمومی شهر قرار دارد، خرید تعدادی مینی‌بوس و استفاده از آن‌ها در مسیرهایی است که مسافران کمتری دارد و فعالیت اتوبوس در آن‌ها مقرون به صرفه نیست.
قائدی ادامه داد: البته با توجه به مشکلاتی که مینی‌بوس‌های تولید داخل دارند و نداشتن دنده اتوماتیک که باعث خستگی راننده‌ها می‌شود، به دنبال رفع این مشکل از نظر فنی هستیم و در کنار آن در تلاشیم تا پایان سال بخشی از ناوگان اتوبوسرانی را نیز هوشمند کنیم.

وی درخصوص فعالیت شرکت‌های تاکسی نیز بیان کرد: پس از مخالفت فرمانداری با این مصوبه، در شورای حل اختلاف به آن رسیدگی شد و رای به نفع شورا صادر گردید. در ادامه برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد که هم اکنون در حال طی مراحل اداری است.

قائدی افزود: پس از طی مراحل اداری، سازمان حمل ونقل مسافر درون شهری، مناقصه و مزایده را برای شرکت‌های متقاضی فعالیت در این حوزه صادر می‌کند و پس از انجام استعلام‌های لازم، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری شیراز ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ این شرکت‌ها، فعالیت تاکسی‌های زردرنگ و رسمی و خودروهای تاکسی تلفنی است که تمامی استعلام‌های لازم از آن‌ها گرفته شده و به همین دلیل نیز از امنیت بالایی برخوردارند.

قائدی افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که تا پایان سال اجرامی‌شود، هوشمندسازی تمامی ناوگان تاکسیرانی شیراز است و حتی از طریق تلفن همراه نیز می‌توان هزینه کرایه تاکسی را در همان زمان پرداخت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی در شیراز حضور دارد که حدود ۳ هزار دستگاه آن‌ها غیرفعال است یا افرادی آن‌ها را تنها برای عبور و مرور از خط ویژه خریداری کرده‌اند و یا جزو خودروهای فرسوده است اما با هوشمندسازی ناوگان می‌توانیم تاکسی‌های غیرفعال را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام دهیم.

قائدی گفت: درخصوص مصوبه فعالیت وانت اینترنتی نیز فرمانداری این مصوبه را با این استدلال که باعث انحصارگرایی می‌شود رد کرده ، در حالی که طبق قانون، وظیفه نظارت بر حمل ونقل بار و مسافر در شهرها برعهده شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار