شهردار یزد با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت های هنری و فرهنگی استان یزد به ویژه در بخش پیشکسوتان گفت: دائره العمارف هنر شهر یزد تدوین می شود.
کد خبر: ۶۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 29 May 2018

 مهدی جمالی‌نژاد با حضور در منزل استاد "محمود حرازی زاده" از اساتید برجسته خوشنویسی و فرهنگی پیشکسوت استان، علاوه بر بازدید از آثار هنری این استاد برجسته، دقایقی با وی به صحبت نشست.

در این دیدار شهردار شهر جهانی یزد با ابراز خرسندی از اینکه یزد مفتخر به داشتن چنین هنرمندانی است اظهار داشت: استاد حرازی یکی از نخبگان هنری و اسطوره کشور و از سرمایه‌های نمادین یزد هستند.

وی خاطرنشان کرد: یقینا سرانگشتان سحرآمیز ایشان و خطوط افسانه‌ای که نه تنها بر روی کاغذ، که بروی سفال، چرم و سایر اجسام حک نموده‌اند، نشان از همت والا و جوشش عشق در وجود ایشان دارد، امیدوارم جوانان و نسل جدید پا به جای پای این ریشه‌های عمیق و قوی شهر بگذارند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی و هنری یزد تاکید کرد و گفت: در راستای بهره برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت ها، دایره المعارف هنر شهر یزد تدوین می‌شود.

استاد محمود حرازی زاده خوشنویسی را از سال 1326 نزد علی محمد کاوه آغاز نمود و با پشتکاری چشمگیر توانست به مهارت برتری در نوشتن خطوط نستعلیق، شکسته، ثلث  دست یابد. استاد حرازی زاده در حین فعالیت در آموزش و پرورش یزد، هنر خوشنویسی را به همسر، فرزندان آموزش داد.

این استاد گرانقدر، رمز موفقیت در زیبایی و دقیق نوشتن خود را، توسل به ائمه خصوصا امام حسین(ع) می‌داند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار