شهرستان کهگیلویه؛
صبح امروز نشست هم اندیشی بخشدار مرکزی کهگیلویه با جمعی از دهیاران به منظور تکمیل پرونده ها و ارجاع به هسته گزینش استانداری در دفتر بخشدار برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 28 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سید شرمت الله حسینی پرور در خصوص سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند.

وی افزود: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

بخشدار مرکزی کهگیلویه بیان داشت: روز سوم خرداد 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران مي‌باشد، به طوری که در اين روز شهر مقاوم خيز خرمشهر که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) ، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد. 

وی با توجه به در پیش رو بودن شب های قدر عنوان کرد: روزها و شب‌ها، بستر رخدادها هستند. طلوع و غروب وقایع، در بخشى از زمان صورت مى‏بندد و زمان و لحظه‏ها، هفته‏ ها و ماه‏ها، و سال‌ها و قرن‌ها، مخلوق خدا، مولود طبیعت، مرهون نظام جارى و حرکات موزون عالم است و به ظاهر هیچ فرقى میان آن‌ها نیست. ولى قرآن کریم، همه ایام را یکسان نمى‏بیند. برخى از آن‌ها را ایام مبارک و مقدس مى‏داند که ماه رمضان و شب‌های قدر از جمله آن‌هاست.

حسینی پرور بیان کرد: در منظر قرآن، شب قدر، شب باارزش و پرفضیلت و با امور مهم و باعظمتى همراه است؛ همانند نزولِ اجمالى قرآن، پیدایش افاضات باطنى و فضاى خاصّ معنوى، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزى‏هاى جدید و نزول جبرئیل و فرشته‏ها.عبادت در آن شب، بالغ بر هشتاد سال ارزش دارد و قابل قیاس با سایر شب‌ها نیست. در چنین شبى خداوند بال رحمت مى‏گشاید و بندگان خود را در رواق آن مى‏نشاند و مؤمنان و عبادت‌گران را مشمول رحمت خاص خود مى‏سازد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه در خصوص هر چه با شکوهتر برگزار کردن مراسم دعای شبهای قدر در مساجد روستاها تآکید کرد و از دهیاران درخواست کرد که این مراسم را به صورت ویژه در روستاهای خود برگزار نمایند.

وی در ادامه گفت: دهیاران ورودی سال های 94 و 96 هر چه زودتر جهت تکمیل مدارک خود و ارسال آن به هسته گزینش استانداری همکاری لازم را داشته باشند و در این مورد در اسرع وقت اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، تعداد دهیاران بخش مرکزی 59 نفر است که از این تعداد 29 نفر از آنها در این جلسه شرکت کردند.

 

عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار