هوشیاری به موقع یک شهروند با دیدن رفتار مشکوک دو جوان قوی هیکل که در حال تقسیم طلا و جواهر بودند راز سرقت های دنباله دار اعضای باندی که اقدام به سرقت از منازل پایتخت می کردند را فاش کرد.
کد خبر: ۶۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 13 July 2015
۳۱ خرداد ماه امسال از طریق تماس یکی از شهروندان خانم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اخبار و اطلاعاتی مبنی بر حضور مشکوک چند جوان در داخل یک رستوران چلوکبابی در منطقه تهرانپارس اعلام شد. زن جوان به اپراتور ۱۱۰ گفت: در حال خرید از مغازه میوه فروشی جنب سالن چلو کبابی بودم که متوجه حضور دو جوان قوی هیکل داخل سالن غذا خوری شدم. مردان جوان بدون توجه به اینکه داخل سالن غذا خوری از بیرون دید دارد در حال تقسیم مقدار زیادی طلا و جواهر بودی که روی میز قرار داشت.

در جستجوی متهمان

با ثبت این خبر بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲۶ تهران پارس ماموریت پیدا کردند تا با حضور در محل چلو کبابی پرده از رازتقسیم طلا و جواهرات بردارند. با حضور مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در محل، دو جوان حاضر در رستوران به محض توقف گشت موتورسوار در مقابل رستوران فرار را بر قرار ترجیح داده و بلافاصله از محل متواری شدند. فرار سریع متهمان در حالی اتفاق افتاد که آنها از ترس به دام افتادن یک دستگاه وانت پیکان سفید را در پارکینگ رستوران جا گذاشته بودند و علاوه بر آن یک کیف دستی حاوی مقادیر متنابهی طلا و جواهر را هم در محل جا گذاشته بودند .

 پرونده در پایگاه چهارم پلیس  آگاهی

با توجه به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و احتمال سرقت آنها به شیوه سرقت منزل، پرونده اولیه در این خصوص تشکیل و ضمن هماهنگی با شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . کاراگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اولین گام از تحقیقات خود اقدام به پیدا کردن مالک خودروی سواری پیکان وانت کردند  در شرایطی که تحقیقات برای شناسایی آخرین مالک خودرو پیکان وانت - به صورت قولنامه ی دستی و در چندین نوبت خرید و فروش شده بود . و هیچ کدام از این نقل و انتقالات در سیستم  ثبت نشده بود . در حالی که تلاش های پلیسی  برای به دام انداختن متهمان فراری به بن بست رسیده بود کارآگاهان در بازرسی دقیق از داخل پیکان وانت موفق به پیدا کردن یک عدد فیش بانکی شدند.

تنها سرنخ  ماموران

با به دست آمدن این سرنخ بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی با بانک انجام شد. با بررسی تراکنش مالی صورت گرفته از طریق فیش بانکی، یکی از شهروندان در منطقه تهرانپارس شناسایی و در تحقیقات از وی مشخص شد که پول واریز شده به حسابش بابت اجاره یک واحد آپارتمانی مسکونی در فلکه اول تهرانپارس خیابان ۱۵۴ شرقی بوده است. صاحب آپارتمان به کارآگاهان گفت: این پول توسط مستأجر بنده به نام حسن به حسابم واریز شده است.

کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی نامحسوس اطمینان پیدا کردند آپارتمانی که به صورت مجردی از سوی حسن (۲۴ ساله) اجاره شده به محل تردد افراد ناشناسی تبدیل شده که همین موضوع زمینه نارضایتی سایر ساکنان آپارتمان را ایجاد کرده.است . بررسی های پلیسی نشان می داد. رفت آمدهای وقت و بی وقت حسن با دوستانش بارها باعث ایجاد درگیری و دعوا بین او و همسایگان شده است و همسایه ها با مراجعه به کلانتری از دست این مستاجر شرور شکایت کرده اند.  

دستگیری متهم

در ادامه، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اطمینان از حضور حسن در داخل آپارتمان قصد دستگیری وی را داشتند اما او که حفاظ در را از داخل قفل کرده بود، با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار از طریق پنجره آپارتمان در طبقه سوم ساختمان کرد که سر انجام با توجه به محاصره کامل مجتمع از سوی کارآگاهان، وی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 اعتراف به سرقت

حسن پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه تحقیقات وی بلافاصله به ارتکاب سرقت های منازل شهر تهران اعتراف و دو همدست خود به نام های رضا (آخرین خریدار خودرو پیکان وانت) و جعفر را به مأموران معرفی کرد؛ با شناسایی مخفیگاه رضا ( ۲۲ ساله) و جعفر ( ۲۵ ساله) در خیابان دماوند و فلکه اول تهرانپارس، این دو نفر دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 با انجام تحقیقات از دو متهم دستگیر شده، آنها نیز اعترافات حسن را تأیید کردند. در ادامه جعفر در اعترافات خود  گفت :علاوه بر انجام سرقتهای انجام شده با حسن و رضا، با دو سارق دیگر منزل به نامهای مرتضی و میلاد سرقتهای مشترک و متعدد دیگری را انجام داده است.

با شناسایی مخفیگاه مرتضی ۲۴ ساله و میلاد ۲۳ ساله در بلوار ابوذر، ابتدا مرتضی در منزلش دستگیر شد. در زمان دستگیری میلاد، با وجود صدور دستور ایست از سوی کارآگاهان وی اقدام به فرار از طریق پشت بامهای مجتمع‌های مسکونی می کند. کارآگاهان پس از یک تعقیب و گریز در پشت بام های مجتمع‌های مسکونی منطقه بلوار ابوذر و در حالی که میلاد همچنان بی توجه به دستور ایست آنها قصد فرار داشت، با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک گلوله و مجروح کردن دست چپ میلاد  کردند د؛ در حالیکه میلاد همچنان قصد متواری شدن از طریق دیوار مشترک دو مجتمع مسکونی را داشت، از ارتفاع سقوط کرده و در دم فوت کرد .

 شاکیان مراجعه کنند

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر، گفت: متهمان ده ها فقره سرقت به شیوه‌های تخریب در منازل، بالکن و پنجره روی، عمدتا در مناطق تهرانپارس، افسریه، نظام آباد، پاسداران، مشیریه و در زمانهای اولیه تاریکی هوا اعتراف داشته‌اند. متهمان با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار