کد خبر: ۶۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 13 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد وبه نقل از فارس،  همایش حجاب به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب با حضور فرماندار گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی از مسئولان و بانوان شهرستانی در سالن همایش فرمانداری برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این همایش ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به اهمیت حجاب در دین مبین اسلام، اظهار کرد: تبیین جایگاه حجاب در جامعه اسلامی در آیات نورانی قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه معصومین نشان از اهمیت این موضوع در راستای حفظ سلامتی جامعه دارد.

وی با یادآوری این موضوع که امروز دشمن عفاف و حجاب زنان جامعه اسلامی را سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌های خود دیده است، افزود: تلاش دشمن در راستای ضربه وارد کردن و انهدام سنگر حجاب زنان اسلامی همچنان ادامه دارد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه استکبار جهانی و دنیای غرب زن را به عنوان ابزار مصرفی برای جامعه می‌داند، تصریح کرد: دین مقدس اسلام با شخصیت دادن به مقام زن از او به عنوان عنصر اثرگذار در جامعه یاد می‌کند.

رحیمی در ادامه سخنان خود با اشاره تبلیغات گسترده دنیای غرب با پیشرفت ابزارهای ارتباطی و تهاجم نامطلوب رسانه‌ای علیه بنیان خانواده‎های نجیب و مسلمان ایرانی، عنوان کرد: ضرورت مراقبت خانوداه‌ها با توجه به پیشرفت دنیای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه نیز بسیار احساس می‌شود.

نماینده عالی دولت در گچساران با بیان اینکه از جمله مولفه‌های مهم در سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید مسئول عفاف و حجاب در جامعه است، خاطرنشان کرد: پرداختن به مسئله عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ دینی مرتبط با این موضوع به ویژه برای نسل جوان در سطح شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی ادارات در سال جدید است.

رحیمی با اشاره به اینکه بررسی مقوله عفاف و حجاب با استفاده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ... امسال در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، ادامه داد: امید است با توجه به حساسیت و اهتمام جدی نظام و دولت تدبیر و امید بر مسئله عفاف حجاب، بتوانیم جامعه‌ای با سلامت اخلاقی و امنیت رفتاری داشته باشیم.

وی، حجاب را پوشش بیرونی و عفاف را پوشش درونی خواند و گفت: این دو عامل نیز ضامن سلامتی جامعه هستند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه نبود عفاف و حجاب در جامعه اثرات مخربی را به همراه دارد، اذعان کرد: توجه به پوشش و حجاب در جامعه هم در بین زنان و مردان عامل مهمی در تشکیل جامعه‌ای سالم و مدینه فاضله است.

این مسئول در ادامه به حضور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور گچساران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، علمی و ... اشاره کرد و افزود: حضور گسترده دختران و زنان شهرستان ما در برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی نشان از اهمیت این امر در بین قشر دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود و هدایایی از فعالان عرصه عفاف و حجاب شهرستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار