جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: خدمات پزشکی، آفت‌زدایی زمین‌ها و واکسیناسیون دام با رویکردسلامتی با توجه به آغاز فصل گرما در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 22 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،محمد زهرایی  اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلمی از روز نخست پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری قرارگاهی را برایکمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تشکیل داد و ۳۲ سپاه استانی در صد‌ها روستا اقدام به کمک‌رسانی کردند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور به تشکیل قرارگاه‌های استانی توسط سپاه‌های استانی اشاره کرد و متذکر شد: سپاه‌های استانی در اسکان اضطراری و اسکان موقت ورود پیداکردند و در موضوع اسکان اضطراری که حفظ جان آدم‌ها بسیار مهم است، اقداماتی همچون تامین و توزیع وسایل گرمایشی و مواد خوراکی به سرعت و در سطح گسترده انجام گرفت.

وی از جمع‌آوری ۳ هزار کانکس اسکان موقت و کمک‌های مردمی در سراسر کشور توسط سپاه‌های استانی خبر داد و متذکر شد: قرارگاه خاتم‌الانبیا قرار شد هشت هزار کانکس تحویلبدهد که پیش از موعد مقرر به تعهد خود عمل کرد و قرارگاه‌های استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز کار سکوسازی و نصب کانکس‌ها را با کمک گروه‌های جهادی انجام دادند.

زهرایی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کانکس از محل کمک‌های خیران تهیه شد و شناسایی سریع برای توزیع هدفمند انجام گرفت، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ حمام کانکسغفقثسسرویس بهداشتی نیز تهیه و توزیع شد.

این مسؤول تاکید کرد: برای مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیش از یک‌هزار واحد مرمت و تعمیر واحد‌های بهداشتی انجام گرفت و در اسکان دائم به دولت پیشنهاد داده شد هر جالازم است به کمک بیاییم که در این زمینه با وجود اعلام آمادگی از سوی بسیج سازندگی، این موضوع محقق نشد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: قرار شد پایین‌ترین قیمت و بیشترین کیفیت را در ساخت واحد‌ها داشته باشیم و با سازمان بهزیستی توافق کردیم واحد‌هایی را برای مددجویانزیرپوشش این سازمان بسازیم که با وجود تورم مصالح و با منابع اعتباری دولت سفت‌کاری یک واحد مسکونی ۸۵ متری هم انجام نمی‌شود.

این مسؤول از ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی در فاز نخست برای مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این اقدام در آینده هم استمرار دارد و نیرو‌های جهادگر از ظرفیتنیرو‌های بومی برای ساخت واحد‌های مسکونی استفاده می‌کنند و برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی و افراد خیر کمک می‌گیریم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در اسکان دائم گروه‌های جهادی مستقل و بسیج ورود پیدا کردند و ۴۰ واحد در تپه عظیمه و ۱۲۰ واحد توسط قرارگاه جهادی امام رضا (ع)ساخته شده و بنیاد تعاون بسیج واحد‌های مسکونی بسیاری در گیلان‌غرب در حال ساخت دارد و این موضوع در حال توسعه است.

وی از ورود قرارگاه جهادی دانشگاه امام حسین (ع) برای ساخت واحد‌های نگه‌داری دام و سرویس‌های بهداشتی خبر داد و متذکر شد: سپاه تهران بزرگ و لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) واحد‌های خوبی را می‌سازند.

زهرایی با بیان اینکه هم‌اکنون احداث ۶۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده تمام شده یا در حال اتمام است، ادامه داد: قرارگاه‌های جهادی بسیج در بخش سلامت، ویزیت رایگان، توزیعکالا و بسته‌های غذایی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و تقویت خدمات این بخش به‌صورت ویژه با توجه به آغاز فصل گرما در دستور کار قرار دارد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ گروه جهادی طی سال ۹۷ در منطقه مستقر شدند و بیش از ۴۰ هزار نفر در این قالب خدمت‌رسانی کردند کهفعالیت‌های تابستانی در حوزه دام و کشاورزی انجام می‌گیرد و بر همین اساس مهندسان کشاورزی با هدفمندی و طبق برنامه‌ریزی به اهالی این منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند.

زهرایی آفت‌زدایی زمین‌ها و واکسیناسیون دام را از اقداماتی عنوان کرد که در تابستان با رویکرد سلامتی توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود و گفت: ارائه ویزیت رایگان، مشاوره وخدمات پزشکی را در فصل گرما ادامه می‌دهیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار