رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با اشاره به کمبود "گوشی موبایل" در بازار، گفت: با ادامه این روند سال آینده همه موبایل فروشان کرمانشاه باید به دستفروشی روی بیاورند و مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.
کد خبر: ۶۰۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 22 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شمس‌الله امیری ، با اشاره به شرایط نامناسب وضعیت بازار گوشی‌های تلفن همراه اظهار کرد: متاسفانه با عدم تعادل شدید عرضه و تقاضا در بازار مواجهیم که این امر به شدت باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها از فروش موبایل به مغازه‌داران خودداری می‌کنند و نوسانات نرخ ارز را بهانه کرده‌اند.

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با بیان اینکه موبایل فروشان کرمانشاه هم سرمایه آنچنانی ندارند که بخواهند گوشی بخرند و احتکار کنند، افزود: مشکل اصلی مربوط به همین شرکت‌ها است و مغازه‌دار فقط منتظر است 20 تا 30 گوشی موبایل برای ویترین مغازه‌اش بخرد و از قبل آنها زندگی‌اش را بچرخاند.

امیری معتقد است، این روند عدم فروش گوشی به مغازه‌داران، باعث شده برخی از مغازه‌داران از جمله در پاساژ "ارگ" به دلیل نبود بازار فقط چند ساعت در روز سر کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از موبایل فروشان کرمانشاه ورشکست می‌شوند و باید سال آینده سراغ دستفروشی بروند.

امیری خواستار برخورد جدی دولت با شرکت‌هایی شد که از عرضه موبایل به مغازه داران خودداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه از افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل هم یاد کرد که یک دلیل آن عدم عرضه و دلیل دیگر آن بالا رفتن نرخ ارز است.

امیری بیان کرد: بالا رفتن قیمت‌ها به هیچ عنوان ارتباطی به مغازه‌داران ندارد، زیرا آنها از سود قانونی خود که 10 تا 12 درصد است هم می‌گذرند و بر اساس بررسی که ما از فاکتورهای آنها انجام دادیم حداکثر پنج درصد سود روی گوشی‌های موبایل می‌کشند تا بتوانند بازار فروش خود را حفظ کنند.

وی درباره تاثیر طرح رجیستری بر قیمت‌های گوشی نیز تاکید کرد: اجرای این طرح به تنهایی تاثیری در قیمت‌ها نگذاشت، اما متاسفانه با این وضعیت نوسانات دلار همراه شد و به مشکل برخورد.

رئیس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان گوشی موبایل قاچاق در بازار بسیارکم شده، یادآوری کرد: اگر وضعیت کمبود گوشی در بازار به همین شکل ادامه پیدا کند، طرح رجیستری با شکست مواجه می‌شود و گوشی‌های قاچاق دوباره در بازار سر درمی‌آورند.

امیری با بیان اینکه اکنون در برخی از شهرستان‌های مرزی برخی از واحدهای صنفی دوباره تعدادی گوشی قاچاق آورده‌اند، افزود: اتحادیه‌ها با عرضه اینگونه گوشی‌ها به شدت برخوردمی‌کنند، اما با ادامه این وضعیت تا یک حدی می‌توان جلوی عرضه گوشی قاچاق را گرفت.

وی در پایان از فعالیت حدود 150 واحد صنفی عرضه گوشی تلفن همراه در کرمانشاه خبر داد که اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار