رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید کلزا در استان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شود.
کد خبر: ۶۰۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 21 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خسرو شهبازی ، با پیش بینی افزایش دو برابری تولید کلزا در استان اظهار کرد: برآورد می‌شود امسال حداقل 16 هزار تن کلزا در استان تولید شود.

وی میزان تولید کلزای استان در سال زراعی گذشته را هشت هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته رکورد تولید کلزای کشور در استان کرمانشاه زده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه امسال سطح سبز مزارع کلزا استان حدود هشت هزار هکتار است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر و نسبت به سال ما قبل آن حدود هشت برابر شده است.

شهبازی با اشاره به عملکرد خوب کلزا در استان کرمانشاه، گفت: سال گذشته متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه 2.4 تن در هکتار بود که این میزان در کشور 1.2 تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرستانهای استان کشت کلزا داریم، گفت: بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان متعلق به شهرستان کنگاور است و بعد از آن شهرستانهای کرمانشاه، روانسر و صحنه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت کلزا را دارند.

به گفته این مسئول امسال در همه شهرستان های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان ثلاث باباجانی و پاوه کلزا کشت شده است.

شهبازی اضافه کرد: امسال 19 مرکز خرید کار خرید کلزا از کلزاکاران استان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا از کلزاکاران استان گفت: مطالبات کلزاکاران به موقع پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برداشت کلزا از دهه سوم اردیبهشت در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: برداشت کلزا در استان تا نیمه دوم تیرماه در شهرستان های سردسیر استان مثل سنقروکلیایی ادامه می‌یابد.

وی در پایان با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت کلزا در استان کرمانشاه، گفت: در برنامه داریم تا سطح زیر کشت کلزا استان را در بلندمدت به 12 هزار هکتار برسانیم که با توجه به سازگاری کشت کلزا در استان رسیدن به این هدف گذاری دور از انتظار نیست.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار