یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه معده ساعات طولانی در مدت روزه‌داری خالی است، گفت: در هنگام افطار افراد باید حتما از غذای سبک استفاده کرده و از پرخوری اجتناب کنند.
کد خبر: ۶۰۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اشرف رشیدی با اشاره به تغییر برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه تقریبا روال زندگی عادی تغییر می کند و ساعت خورد و خوراک افراد جابجا شده و وعده غذایی اصلی فقط به شب و سحر محدود می شود.

وی افزود: در همین راستا باید برنامه غذایی طوری تهیه شود که تمام نیازهای بدن را پوشش دهد.

رشیدی وعده سحر را مهم‌ترین وعده غذایی در ماه مبارک عنوان کرد وافزود: افراد نباید از غذاهای سنگین مانند آبگوشت در این وعده استفاده کنند و ترجیحا برای این وعده باید خوراکی های دارای کربوهیدارت های پیچیده مانند برنج و نان که قند آنها دیر آزاد می شود، استفاده شود.

این کارشناس تغذیه افزود: برای پیشگیری از تشنگی در طول روز نیز توصیه می شود در این وعده از میوه و سبزیجات تا حد امکان استفاده شود.

رشیدی با اشاره به طولانی‌بودن مدت روزه‌داری و گرمای هوای توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از کم آبی بدن حتما بین ساعت افطار تا سحر به مقدار کافی آب و مایعات بنوشند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نباید روزه با غذاهای سنگین افطار شود، گفت: برای وعده افطار ترجیحا باید چایکم رنگ یا یک لیوان آب ولرم به همراه خرما مصرف شود.

وی به مصرف آش عباسعلی در وعده افطار اشاره کرد و افزود: این نوع غذا برای معده‌ای که ساعت ها خالی بوده سنگین است و افراد باید با صرف نوشیدنی و خوراکی سبک به معده اجازه دهند آمادگی پذیرش غذاهای سنگین را پیدا کند.

این کارشناس تغذیه غذاهایی مانند فرنی، شیربرنج، حلیم کم چرب، نان و پنیر و سبزی، حلوا و شیرو خرما را برای وعده افطار مناسب دانست.

رشیدی توصیه کرد: افراد بین وعده افطار تا شام یک بازه زمانی نیم تا یک ساعته را رعایت کرده و در وعده شام نیز از پرخوری اجتناب کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار