استاندار ماز‌ندران با تاکید بر اینکه استعلامات پیچیده و بروکراسی های اداری برای کارآفرینی حذف شده است، گفت: مجوزات باید توسط دستگاههای مربوطه حداکثر 48 ساعته صادر شود و بانکهای عامل نیز ملزم به پرداخت تسهیلات بدون تشریفات شده اند.
کد خبر: ۶۰۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 14 May 2018

انتقاد شدید مدیرکل بانوان وامورخانواده استانداری نسبت به نبود زیرساخت اشتغالزایی بانوان کارافرین

به گزارش خبرنگار ما،دکتر محمد اسلامی در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران اظهار کرد: خاستگاه تلاش و کارآفرینی بانوان به لحاظ سنتی از دیرباز بوده است و این تلاش باید به گونه‌ای باشد که خانواده آسیب نزند زیرا فعالیت زن در اجتماع ابتدا باید برای اعتلای خانواده باشد.

وی با اشاره به مشکلات عنوان شده در جلسه از سوی زنان کارآفرین به حوزه حمل و نقل اشاره و بیان کرد: شهرک حمل و نقل را پیگیری می‌کنیم زیرا باتوجه به اینکه یکی از مسائل اقتصادآفرین در استان حوزه گردشگری است لذا ابزارهای خود را می‌خواهد که مهم‌ترین آن نیز حمل و نقل مناسب است.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه اشتغال استان را باید به هر طریقی انجام بدهیم، گفت: استعلامات پیچیده و بروکراسی‌های اداری حذف شده و مجوزهای کارآفرینی باید توسط دستگاه‌های مربوطه حداکثر 48 ساعته صادر شود و اگر کارآفرینان در مسیر دریافت مجوز بیشتر از این زمان معطل شوند، به استانداری اطلاع دهند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بازارهای خوداشتغالی در تمام 58 شهر مازندران با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی شود، افزود: باتوجه به درخواست ایجاد بازار فرش کلاردشت، از شهردار ساری نیز بخواهید یکی از مکان‌های بوستان ولایت را برای نمایشگاه فرش کلاردشت اختصاص بدهند و در خود این شهرستان نیز توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه‌های میراثی راه‌اندازی شود.

دکتر اسلامی با بیان اینکه بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان یک بیمه فراگیر است، اظهار کرد: سهم گروه هدف 15 درصد است که 10 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و پنج درصد را نیز روستاییان باید پرداخت کنند، لذا زنان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

استاندارمازندران با اشاره به هماهنگی‌هایی که با چند بانک استان جهت پرداخت تسهیلات کارآفرینی انجام شده است، گفت: بانوان کارآفرین نیز می‌توانند بدون تشریفات تا سقف 50 میلیون تومان از بانک ملی، تا سقف 30 میلیون تومان از بانک‌های سپه، صادرات و تجارت و همچنین تا سقف 50 میلیون تومان از بانک کشاورزی(به ازای هر دار قالی) تسهیلات بانکی دریافت کنند.

استاندار مازندران در پایان گفت: کمیته تسهیل کارآفرینی توسط امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تشکیل شود تا مسائل و مشکلات حوزه زنان بازرگان و کارآفرین حل شود.درادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:سهم یک درصدی زنان مازندرانی در مدیریت صنعت را قابل قبول ندانست وخواستار نقش گسترده تر زنان در عرصه های اقتصادی واشتغالزایی شد
"دکتر سمیه طوسی "مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: براساس داده‌های آماری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، 150 کارگاه قالیبافی در استان دایر است که مدیریت 80 درصد آنها برعهده زنان است.
"دکتر قاسمی طوسی" در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران در ساری اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی در حوزه زنان کارآفرین انجام شده است و برای سال‌جاری نیز اقداماتی از جمله پیگیری بر حسن اجرای مصوبات دهگانه، طرح ملی توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار با عنوان مسیر کسب و کار من با همکاری بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینان زنان، ترغیب زنان و دختران فارغ التحصیل به کارآفرینی، برگزاری نشست هم اندیشی زنان صاحب ایده و شناسایی زنان فعال اقتصادی و تهیه بانک اطلاعاتی را مد نظر داریم.

دکتر طوسی افزود: تعامل و تبادل نظر بین بانوان صاحب‌نظر و برگزاری سیاست‌گذاری برای اشتغال زنان نیز در سال 97 با قوت بیشتری صورت می گیرد تا در حوزه کارآفرینی زنان بتوانیم به یک جمع‌بندی و نتیجه‌گیری مناسبی برای اجرای برنامه‌های مورد نظر دست یابیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس داده‌های آماری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران 30 هزار بافنده زن در استان داریم، گفت: 150 کارگاه قالیبافی در مازندران دایر است که مدیریت 80 درصد آنها برعهده زنان است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: 150 هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند که سهم زنان از این بازار 25 درصد است، از 3 هزار واحد صنعتی در استان یک درصد آن و از 625 اتحادیه صنفی در استان نیز چهار درصد با مدیریت زنان اداره می شود.

دکتر طوسی خاطرنشان کرد: 800 کارت بازرگانی در مازندران صادر شده است که 9 درصد آن به بانوان اختصاص دارد و همچنین از 200 واحد معدنی در استان چهار درصد با مدیریت زنان اداره می‌شود.

در این جلسه نماینده زنان کارآفرین در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری، تجارت، قالیبافی، حمل و نقل، گل و گیاه، مشاغل خانگی، فرهنگی و اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و راهکارهای خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار