کد خبر: ۶۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷ 12 July 2015
مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: هوای اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت سالم قرار دارد.
حسین محمدی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: طی 24 ساعت گذشته هوای کرج در وضعیت سالم قرارداشته و امروز هم میانگین غلظت آلاینده‌های هوای این شهرستان درخود استاندارد بوده و وضعیت کیفی هوا سالم گزارش شده است.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته میزان پارامتر بنزن درهوای شهرستان کرج کمتر از حد استاندارد بوده است.
محمدی با اشاره به وضعیت کیفی هوای سایرشهرستان‌های استان یادآورشد: به جز کرج، هوای نظرآباد، هشتگرد و فردیس نیز سالم گزارش شده است.
وی افزود: علاوه براین طبق بررسی گزارشات ارسالی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی، هوای شهرستان اشتهارد امروز در وضعیت پاک قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: آلودگی‌ها در شهرهای بزرگ مشکلات زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به افزایش آمار بیماران قلبی و عروقی اشاره کرد.
این مسوول اضافه کرد: افزایش روز به روز تعداد خودروها، افزایش واحدهای صنعتی آلاینده و کاهش فضای شبز نقش موثری در افزایش آلاینده‌های هوا درچند سال گذشته داشته است.
مدیرکل محیط زیست استان البرزگفت: هوای پاک نیز موهبتی است که اغلب  شهرنشینان طی دهه گذشته ازآن محروم شده‌اند که این امر در نهایت نتیجه‌ای جزبه خطرافتادن سلامت آنها را درپی ندارد.
محمدی گفت: تنفس هوای پاک و سالم حق همه شهروندان است بنابراین همه درقبال پاک نگه داشتن هوا مسئول هستند و با اقدامات هرچند کوچک باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند.
وی ابرازکرد: عدم استفاده از خودروهای شخصی درساعات پرترافیک وکاشت درخت از جمله اقداماتی است که شهروندان می‌توانند برای سالم نگه داشتن هوا انجام دهند.
محمدی در پایان گفت: نباید فراموش کنیم آیندگان نیز به اندازه ما حق دارند درهوای سالم نفس بکشند بنابراین اهمال و بی‌توجهی امروز ما به این موضوع تنها به ضرر خودمان تمام نمی‌شود بلکه فرزندانمان را نیز درگیر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار