در این مراسم بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و الگوگیری از زندگی شهدای فرهنگی تاکید شد.
کد خبر: ۶۰۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 09 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، یادواره 20شهید فرهنگی این شهرستان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر برگزار شد.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام است گفت: آموزش‌وپرورش از جمله نهاد‌هایی است که می‌تواند پایه‌گذار این فرهنگ غنی در بین نوجوانان و جوانان و آینده‌سازان این مملکت باشد.
حجت الاسلام عباس سبحانیان افزود: برای ترویج فرهنگ شهادت در بین جامعه و به خصوص دانش آموزان فعالیت های فرهنگی و برگزاری یادواره ها ادامه یابد.
وی اظهار کرد: خون شهید تا قیامت ضامن عزت کشور است و مسوولان برای خدمت به مردم و حل مسائل جوانان وظایف خود را انجام دهند که رسالتی مهم است.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: فرهنگیان حق بزرگی بر گردن ما دارند و امروز ثمره و برکت خون شهدا سبب شده تا این نظام الهی در زمینه‌های مختلف بدرخشد.
سیدعلی کارآموز با گرامیداشت خاطره شهدای فرهنگی افزود: معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم را بر زمین گذاشتند و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند و شهدای فرهنگی با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند.
مهریز با 50هزار نفر جمعیت 313شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 20شهید فرهنگی هستند.

 

// خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار