مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: بین نقش رسانه ها و توسعه و گسترش ورزش و فرهنگ سازی این امر ارتباط معناداری وجود دارد که باید تعامل رسانه ها و جامعه ورزش استان دوسویه باشد.
کد خبر: ۶۰۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 05 May 2018

احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در نشست تخصصی بررسی چالش ‎ ها و راهکاری تعامل ورزش و رسانه در راستای تدوین سند توسعه ورزش استان یزد به فاکتورها و متغیرهای جامعه شناسی ارتباطات اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو بخش متغیر داریم که شامل «خانواده و گروه همسالان» و «مدرسه‎‎ و رسانه‏‏ها» است.

وی با تاکید بر این که در تدوین این سند نمی‎‎توان برای رسانه‏‏ ها تعیین تکلیف کرد، نکته مهم در تدوین این سند را ارائه راهکارها و پیشنهادات برای عملیاتی کردن راهبردهای این سند دانشت.

پهلوانیان گفت: علاوه بر انعکاس و پوشش برنامه ‎‎ های ورزشی از سوی رسانه‏‏ها، باید این بخش به ترویج ورزش با معرفی الگوهای ورزشی و آسیب‎‎شناسی و نقد نیز اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در ادامه دو چالش را در این مسیر نام برد و تصریح کرد: هر توسعه‎‎ای که در هر کجا بخواهد روی دهد باید در بستتر رسانه اتفاق بیافتد ولی در استان هنوز تکلیف سه ضلع توسعه ورزش استان یعنی ورزش، رسانه و صنعت، جایگاه بخش صنعت تعریف مشخصی ندارد.

وی چالش دیگر را مربوط به هیات‎‎های ورزشی دانست و گفت: در این حوزه مشکلاتی را از بعد مدیران و کادر هیات‎‎های ورزشی فعلی و قبلی در استان شاهدیم و این در حالی است که برخی از مدیران این هیات‎‎ها نیز آشنایی لازم را در ارتباط با رسانه‏‏ها ندارند که در این رابطه حداقل پیشنهاد ممکن تثیبت جایگاه روابط عمومی‎‎های تخصصی و فعال در دورن این هیئات ‎‎ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار