احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در نشست تخصصی بررسی چالش ها و راهکاری تعامل ورزش و رسانه در راستای تدوین سند توسعه ورزش استان یزد به فاکتورها و متغیرهای جامعه شناسی ارتباطات اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو بخش متغیر داریم که شامل «خانواده و گروه همسالان» و «مدرسه و رسانهها» است.
وی با تاکید بر این که در تدوین این سند نمیتوان برای رسانه ها تعیین تکلیف کرد، نکته مهم در تدوین این سند را ارائه راهکارها و پیشنهادات برای عملیاتی کردن راهبردهای این سند دانشت.
پهلوانیان گفت: علاوه بر انعکاس و پوشش برنامه های ورزشی از سوی رسانهها، باید این بخش به ترویج ورزش با معرفی الگوهای ورزشی و آسیبشناسی و نقد نیز اهتمام ویژه داشته باشد.
وی در ادامه دو چالش را در این مسیر نام برد و تصریح کرد: هر توسعهای که در هر کجا بخواهد روی دهد باید در بستتر رسانه اتفاق بیافتد ولی در استان هنوز تکلیف سه ضلع توسعه ورزش استان یعنی ورزش، رسانه و صنعت، جایگاه بخش صنعت تعریف مشخصی ندارد.
وی چالش دیگر را مربوط به هیاتهای ورزشی دانست و گفت: در این حوزه مشکلاتی را از بعد مدیران و کادر هیاتهای ورزشی فعلی و قبلی در استان شاهدیم و این در حالی است که برخی از مدیران این هیاتها نیز آشنایی لازم را در ارتباط با رسانهها ندارند که در این رابطه حداقل پیشنهاد ممکن تثیبت جایگاه روابط عمومیهای تخصصی و فعال در دورن این هیئات است.