مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: فعالیت سامانه تصمیم به صورت آزمایشی در استان آغاز شده است و اکنون زوجین متقاضی طلاق در استان قم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
کد خبر: ۵۹۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه تصمیم در استان قم اظهار کرد: فعالیت این سامانه به صورت آزمایشی در استان آغاز شده است، یک شورای مشورتی از مدیران دادگستری و بهزیستی را برای سامانه تصمیم در قم تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک دادگستری استان قم به دفاتر قضایی در این استان ابلاغ خواهد کرد که پرونده‌های طلاق به دادگاه خانواده ارسال نشود و متقاضیان طلاق برای پیگیری پرونده خود در سامانه تصمیم ثبت نام کنند، احتمالا زمان ابلاغ این بخشنامه در اردیبهشت ماه خواهد بود.

مدیرکل دادگستری استان قم افزود: شروع آزمایشی فعالیت سامانه تصمیم در استان برای شناسایی موانع و مشکلات و برطرف کردن آن‌ها است، البته اکنون زوجین متقاضی طلاق در استان قم می‌توانند هم در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و هم از طریق دفاتر قضایی دادخواست طلاق بدهند.

سلیقه با اشاره به روند کنونی مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق در استان قم اظهار کرد: هم اکنون یک گروه برای مشاوره این زوجین در دادگاه خانواده مستقر هستند که قضات زوجین متقاضی طلاق را به این گروه ارجاع می‌دهند و آن‌ها توانستند که حدود 20 درصد از زوجین متقاضی طلاق را از این کار منصرف کنند.

وی ادامه داد: با آغاز رسمی سامانه تصمیم در استان قم، فعالیت گروه مشاوره سازمان بهزیستی استان قم در دادگاه خانواده خاتمه پیدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: برای ایجاد یک مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان توافق شده است که فعالیت آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمار طلاق در استان قم در سال 96 نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار