مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات مرزی و صندوق توسعه ملی و نیز سفر رییس جمهوری برای استان های مرزی همچون اردبیل طرح های مختلف توسعه ای پیش بینی شده که این طرح ها در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست.
کد خبر: ۵۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 08 July 2015

 به گزارش ایرنا داود نجفیان افزود: شورای عالی آب در استان ها فعال شده و تصمیمات خوبی نیز در حوزه مدیریت منابع آب و احیا و تعادل بخشی منابع آب مصوب کرده است.

وی گفت: امسال در حوزه تعادل بخشی به آب های زیرزمینی 60 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده تا در یک برنامه 20 ساله بتوانیم کسری آب های زیرزمینی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: 600 میلیون مترمکعب کسری مخزن را در دشت اردبیل شاهد هستیم که سالانه 14 میلیون مترمکعب آن با اضافه برداشت افزوده می شود به طوری که دشت اردبیل 28 سانتی متر در سال های اخیر افت کرده است که در سایر استان های نیز وضعیت وخیم تر از این است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: قرار است در یک برنامه 20 ساله با استفاده از روش های مختلف برداشت آب های زیرزمینی به حداقل برسد تا بتوانیم به یک وضعیت پایداری دست یافته و طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی را به بهترین شکل و منابع مناسب اجرایی و عملیاتی کنیم.

نجفیان افزود: امید می رود در این 20 سال بتوانیم تا 61 میلیون مترمکعب اضافه برداشت ها را کاهش داده و به احیا و تعادل بخشی دشت ها کمک کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار