مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته 267 نفر در فعالیت‌های مشاغل خُرد مشغول به فعالیت شدند، از اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به 178 نفر از متقاضیان یزدی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 12 April 2018

سید محمد میر قانعی با توجه به‌ضرورت شعار سال که «حمایت از کالای ایرانی» است، گفت: از چند سال قبل کارهایی در این خصوص انجام شد و پیش‌بینی کار ادامه پیدا کرد و روند کار را باقوت بیشتری پیگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 178 نفر از منابع مجموعه بسیج، 20 میلیارد و 330 میلیون ریال تسهیلات ذیل کارشان دریافت کرده‌اند، افزود: در سال گذشته 267 نفر در فعالیت‌های مشاغل خُرد و تولیدات خانگی به‌صورت موقت و دائمی مشغول به فعالیت شده‌اند و تسهیلات ده درصد و 5 تا 15 میلیون تومان مربوط به مشاغل خُرد بوده است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد فعالیت‌های قالی‌بافی، گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه‌ای، زعفران، قارچ خوراکی، پرورش مرغ بومی، بلدرچین، قرقاول، بوقلمون و به‌ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچک به‌صورت مجزا را عرصه‌هایی دانست که فعالیت‌های حمایتی برای آن‌ها لحاظ شده است.

میر قانعی تصریح کرد: این عرصه‌ها و فعالیت‌ها را در راستای پیشنهاد بسیج در نشست‌های تخصصی و کارشناسی دانست که درنهایت در شورای اداری شهرستان موردبررسی و تصویب قرار گرفت و به‌عنوان قطب تعریف‌شده لحاظ شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، هزار و 975 نفر در دوره‌های آموزشی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌عنوان کارآموز حضور داشتند.

وی بابیان اینکه قبل از نام‌گذاری سال، حمایت از کالای ایرانی جزء برنامه‌هایی بوده که در دستور کار قرار داده‌ایم، اذعان کرد: حمایت از کالای ایرانی با تقویت کارگاه‌های تولیدی در قالب جلسات و نشست‌های کارشناسی و با دستگاه‌ها و کسبه مربوطه پیگیری‌های لازم انجام‌شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات واحدهای تولیدی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان‌ها و روستاها را جزء اقدامات سال 97 دانست و اضافه کرد: این کار باعث کمک به ایجاد اجرای فعالیت‌های تولیدی و صنایع تبدیلی و حمایت از کالای ایرانی می‌شود و مورد استقبال و رضایت مردم و روستائیان قرار می‌گیرد.

میر قانعی در پایان با اشاره به اینکه شعار سال در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره و قیدشده است، ابراز داشت: چنانچه مردم و مسئولین اهتمام ویژه به این شعار داشته باشند، اقتصاد مقاومتی به‌تمام‌معنا محقق خواهد شد و باید همه در حمایت از کالای ایرانی گام بردارند و چنانچه اقدام و عمل شود، نتیجه آن در شعار سال قطعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار