برای رسیدن به استاندارد وزارت بهداشت؛
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استاندارد تعداد تخت‌های بیمارستانی ۲ و ۸ دهم به ازای هر هزار نفر جمعیت است که استان قم برای رسیدن به این رقم به ۳۲۰۰ تخت نیاز دارد.
کد خبر: ۵۸۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 11 April 2018

به گزارش تابناک قم،علی اصغر اکرمی در رابطه با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت در استان قم، اظهار کرد: توسعه ۲۰ هزار تخت خوابی مراکز درمانی کشور در قالب طرح تحول نظام سلامت از اولین وعده‌هایی بود که دولت در ابتدای سرکار آمدن خود مطرح کرد و از این تعداد سهم قم ۸۰۰ تخت مجهز بیمارستانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم افتتاح بیمارستان‌های فرقانی و بیمارستان شهدا را در راستای اجرای همین تعهدات ارزیابی کرد و افزود: که از ۸۰۰ تخت بیمارستانی تعداد ۳۵۰ تخت در قالب مجموعه بیمارستان فرقانی و ۱۷۲ تخت نیز در قالب بیمارستان شهدا دایر شده است.

وی تصریح کرد: این رقم بدون بیمارستان هزار تخت خوابی خاتم است که مراحل اولیه ساخت خود را می‌گذراند و از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است.

آن طور که اکرمی گفته است تا قبل از افتتاح بیمارستان شهدا حدود ۴۰۰ تخت از ۸۰۰ تخت تعهد شده وزارت بهداشت باقی مانده بود که ۱۷۲ تخت دیگر آن با بهره‌برداری از بیمارستان شهدا به چرخه درمان استان افزوده شد ۲۲۰ تخت خواب نیز با بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در اختیار مردم قم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به استاندارد لازم برای بهره‌مندی از تخت‌های بیمارستانی تأکید کرد: وزارت بهداشت ۲ و ۸ دهم تخت به ازای هر هزار نفر را به عنوان استاندارد لازم مطرح کرده است که قم با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری برای رسیدن به این رقم ۳۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

اکرمی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در بخش دولتی و ۴۵۰ تخت بیمارستانی استان در بخش خصوصی و خیریه در حال فعالیت است که اخیراً هم ۱۷۲ تخت بیمارستان شهدا به این رقم افزوده شده است و هنوز برای رسیدن به این استاندارد فاصله وجود دارد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با ساخت بیمارستان‌های قلب آیت الله سیستانی و بیمارستان هزار تخت خوابی که دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید قم اولین استانی است که به این استاندارد می‌رسد.

آن طور که اکرمی گفته است بیمارستان هزار تختخوابی خاتم یک بیمارستان بین‌المللی و بسیار پیشرفته خواهد بود که بر اساس قول و قرار پیمانکار تا دو یا سه سال آینده مراحل اصلی احداث تکمیل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار