مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رقم بودجه فرهنگی در این جزیره گفت: از آنجایی که بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی کشور در جزیره ساخته می‌شود، برنامه‌های فرهنگی باید همپای توسعه سخت‌افزاری در حوزه فرهنگ رشد کمی و کیفی داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 07 July 2015
 به گزارش خبرگزاری تابناک، علی‌اصغر مونسان در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن گفت: در حوزه فرهنگی فعالیت‌های زیادی می‌توان انجام داد اما باید توجه شود این اقدامات برای مردم دارای جاذبه باشد.
 
وی افزود: ایجاد خلاقیت لازمه فعالیت‌های فرهنگی است و در تدوین برنامه‌های فرهنگی باید نوآوری وجود داشته باشد.
 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به گستردن سفره افطاری در جزیره کیش که برای دومین سال پیاپی برگزار شد با اشاره به تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌دادی امام جمعه کیش افزود: این برنامه در زمره اقداماتی است که به خوبی در این جزیره نهادینه شده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کیش جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر سکونت دارند و در افق طرح جامع نیز جمعیت ٨٥ هزار نفری پیش‌بینی شده است تاکید کرد: در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با توسعه و افزایش جمعیت حرکت کنیم و تامین نیازهای فرهنگی شهروندان به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد.
 
مونسان، در خصوص حمایت‌های مالی و هزینه‌های فعالیت‌های فرهنگی در کیش گفت: بودجه فرهنگی ما رقم خوبی است، این بودجه چندین برابر حداقل بودجه پیش‌بینی شده در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای فعالیت‌های فرهنگی است بنابراین مسئولان معاونت فرهنگی کیش باید با توجه به این بودجه برای حوزه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند.
 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور در غرب جزیره کیش گفت: علاوه بر فرهنگ‌سرای بزرگ کیش، یک مجموعه فرهنگی هم در غرب جزیره ساخته می‌شود که هم اکنون در مراحل پایانی طراحی است و این مجموعه دارای بخش‌های مجزا برای رشته‌های مختلف هنری است.
 
مونسان تاکید کرد: با توجه به توسعه عمرانی اماکن فرهنگی، باید در حوزه نرم‌افزاری هم همگام با سخت‌افزار برای اجرای برنامه‌های متنوع اقدام شود.
 
وی در پایان با اشاره به افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات قرآنی امسال گفت: با وجود کاهش تعداد شرکت‌کنندگان اما نمایشگاه امسال در فضا و موقعیت بهتری در حال برگزاری است.
 
گفتنی است نمایشگاه قرآن جزیره کیش به مناسبت ماه مبارک رمضان از  یکشنبه 14 تیر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، فرمانده انتظامی ویژه کیش و جمعی از مسئولان این جزیره در محلی سرپوشیده جنب مسجد امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار