معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش‌های بهاری کرمانشاه چندان امیدوارکننده نیست و به احتمال زیاد کمتر از نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 07 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، اظهار کرد: پیش بینی‌های بلندمدت نشان می‌دهد در فصل بهار بارش‌های امیدوارکننده‌ای نداریم و میانگین بارش‌هاممکن است حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرمال باشد.

وی ادامه داد: در خرداد ماه معمولا بارش زیادی نداریم و امید ما به باقی مانده فروردین و اردیبهشت ماه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارندگی‌های فصل پاییز گذشته نیز خوب نبود و در زمستان هم فقط به اندازه میانگین نرمال بارش داشتیم.

تاکید کرد: سال زراعی جاری از نظر بارندگی سال خیلی خوبی برای کرمانشاه نبود.

زورآوند میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان (از ابتدای مهر ۹۵ تا یازدهم فروردین امسال) را نیز ۳۱۰ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به میانگینبلندمدت ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش استان از پاوه و به میزان ۶۱۶ میلی‌متر بوده، تصریح کرد: کمترین بارش را نیز از خود کرمانشاه و به میزان ۱۹۷ میلی‌متر داشتیم.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه درباره سامانه ناپایداری که امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ فروردین) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز گفت: این سامانهعمدتا نواحی شرقی و جنوب شرقی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است بارش لحظه‌ای ناشی از آن در برخی نقاط باعث آبگرفتگی معابر شود.

به گفته این مسئول، بارندگی این سامانه برای کل استان چندان فراگیر نیست.

زورآوند از ورود موج ناپایدار دیگری به جو استان از روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) خبر داد که تا روز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی برای تمام نواحیاستان خواهد شد.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است وضعیت بارش‌های این موج تغییر کند، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این سامانه بارش مناسبی برای استان داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار