در حاشیه اظهارات شهامت هدایت
مبنای استخراج این آمار اگر برای افکار عمومی به زبان ساده گفته شود قطعاً نه تنها مایه مباهات برای استان است بلکه می تواند الگویی اثربخش از ارتقای فرهنگ...
کد خبر: ۵۸۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 04 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی ها نشان می دهد که همه ساله و در ایام فروردین ماه بسیاری از دستگاهها به تناسب ماموریت هایی که دارند عملکرد خود را با چاشنی «افزایش» و «کاهش» آمار برجسته می کنند اما غافل از این که اگر این آمارها را مثلاً در بازه زمانی پنج سال جمع ببندیم نه تنها از صد درصد ماموریت شان بلکه از 200 درصد هم فراتر می رود!

میراث فرهنگی، هواپیمایی و بسیاری دیگر از دستگاههای خدمات رسان همواره در ارائه گزارش خود، از افزایش آمار هر ساله خدمات خبر می دهند اما در مقابل دستگاههای چون ناجا، آتش نشانی و ... از کاهش آمار تلفات می گویند.

مصداق بارز و عینی این قبیل آمارهای شائبه برانگیز، سفر نیم میلیونی گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی به مشگین شهر و مسافرت نیم میلیون مسافر دیگر در این زمان به سرعین از زبان فرمانداران این دو شهرستان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گزارش اخیر خود از کاهش 25 درصدی تخریب منابع طبیعی خبر داده است،  حال آن که دستگاههای دیگر همواره با شاخص کمّی و با اعداد و ارقام مختص خود، عملکرد خود را تدارک و ارائه می کنند- که البته جای بحث دارد - و مشخص نیست چگونه و از چه شاخص هایی این آمار در منابع طبیعی از ِ"کیفی" به "کمّی" تبدیل شده است.  

مبنای استخراج این آمار اگر برای افکار عمومی به زبان ساده گفته شود قطعاً نه تنها مایه مباهات برای استان است بلکه می تواند الگویی اثربخش از ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و البته قابلیت و توانایی مدیران و کارکنان منابع طبیعی استان در انجام ماموریت هایشان تلقی شود.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار