کلیه ایستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این روز در آماده باش کامل بسر می برد و به منظور مواجه با حوادث احتمالی مرتبط با روز طبیعت ( 13 فروردین ) و ارائه خدمات هر چه مطلوبتر به هموطنان و شهروندان عزیز برنامه ها و تمهیدات ویژه ای به شرح ذیل تهیه و به اجرا گذاشته میشود.
کد خبر: ۵۸۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 01 April 2018

 آتش پاد علی تراب پور ریاست سازمان آتش نشانی اهواز در تشریح تمهیدات سازمان آتش نشانی اهواز در روز طبیعت گفت : از دیر باز و طی یک سنت قدیمی هموطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور بزرگ و اسلامیمان در سیزدهمین روز فروردین ماه و بهار ، روز خود را در خارج از منزل و در طبیعت سپری می کنند که متاسفانه در سالهای اخیر مشاهده شده که بدلیل برخی سهل انگاری ها و بی توجهی های برخی از هموطنان عزیز شاهد بروز حوادث کوچک و بزرگی در این روز بوده و خاطرات تلخی رغم خورده است.

به گزارش "تابناک" آتش پاد تراب پور در ادامه گفت: از شهروندان عزیزمان استدعا داریم در زمان حضور در پارک های جنگلی ، تفرجگاها و ... توجه خود را به کودکان و نوجوانان دو چندان کنند و از اسکان در نزدیکی کانالها و حوضچه های آب کشاورزی ، رودخانه ها و برکه ها جداء خودداری نمائید. از شکستن شاخ و برگ درختان بپرهیزند و از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و در میان علفزارها جداء خودداری نمایند.

وی همچنین اعلام داشت: یکی از عوامل بروز حوادث آتش سوزی در پارک های جنگلی ، تفرجگاهها ، و پارک ها این است که خانواده های محترم پس از روشن کردن آتش و استفاده در پخت و پز آن را کاملا خاموش نمی کنند. لازم است هموطنان عزیز پس از استفاده از آتش آن را با آب کاملا خاموش و بر روی زغال ها مقداری خاک قرار دهند تا مانع از روشن شدن مجدد آن توسط وزش باد بشوند.

آتش پاد تراب پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهوازد در ادامه اظهار داشت :کلیه ایستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این روز در آماده باش کامل بسر می برد و به منظور مواجه با حوادث احتمالی مرتبط با روز طبیعت ( 13 فروردین ) و ارائه خدمات هر چه مطلوبتر به هموطنان و شهروندان عزیز برنامه ها و تمهیدات ویژه ای به شرح ذیل تهیه و به اجرا گذاشته میشود.

1-آماده باش کامل ایستگاههای عملیاتی
2-افزایش گشت های ساحلی تیمهای امداد آبی و غواصی سازمان در مسیر رودخانه کارون در محدوده کلانشهر اهواز
3-استقرار تیم های امداد نجات و اطفا حریق در مسیرهای منهتهی به ورودی و خروجی های شهر
4-استقرار 4 تیم واکنش سریع ( خودروها وانت دوکابین مجهز به سیستم اطفاء حریق روت فایر ) در پارک ها و تفرجگاهها از قبیل پارک جزیره ، پارک دولت ، پارک لاله ، پارک ربیع و ...
5-استقرار 5 تیم دونفره موتور سوار مجهز به سیستم اطفاء حریق پرتابل (کوله ای) در پارک ها و تفرجگاهها از جمله پارک شهربازی ، پارک لاله ، پارک شهروند و ...
6-استقرار 4 تیم اطفاء حریق در پارک های جنگلی و تفرجگاهها حاشیه ای از جمله پارک جنگلی کمبوعه ، پارک شهروند و ...
7-برقرای گشت خودروئی توسط مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی در محدوده های از پیش تعین شده و ارسال گزارش وضعیت به فرماندهی 125 سازمان آتش نشانی
8-استقرار معاونت عملیات سازمان در ستاد فرماندهی 125 و اجرای ماموریت کنترل و فرماندهی تیمهای مستقر

میهمانان نوروزی در صورت بروز هر گونه حادثه مراتب را سریعا با تلفن امدادی 125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع داده و ضمن دور شدن از محل حادثه مسیر را برای ورود خودروهای امدادی باز نگه دارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار