رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت :هنگام بروز سوانح در معابر در شرايط باراني گرچه وضعيت خودرو و راه در لغزيدن آن سهيم است ولي بدون ترديد ، عامل اصلي آن راننده است.که با رعايت برخي از نكات لازم مي توان از بروز تصادفات، واژگوني و سقوط،هنگام لغزيدن خودرو جلوگيري كرد.
کد خبر: ۵۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 31 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری اظهارداشت:اين روزها كه با آلودگي هوا، جرم گرفتن سطح آسفالت خيابان ها و ريزش نزولات جوي و از طرفي با ريخته شدن روغن در سطح آسفالت ها روبرو مي شويم به دليل ناتواني رانندگان و بي دقتي آنان شاهد بروز تصادف هاي زنجیره اي، چرخيدن خودرو به دور خود و يا واژگوني و سقوط خودرو مواجه مي شويم.

وی افزود:گرچه وضعيت خودرو و جاده و نزولات جوي در لغزيدن آن سهيم بوده ولي بدون ترديد ، عامل اصلي آن خود راننده است .

سرهنگ ناصری درادامه به انواع لغزیدن خودور اشاره کرد و دراین رابطه توضیح داد:در رانندگي سه نوع سرخوردن و لغزيدن وجوددارد كه به دلايل زير اتفاق مي افتد:

1-سرعت بيش از حد خودرو و نامناسب بودن آن با وضعيت جاده و ترافيك .

2- شتاب زياد (گاز دادن بيش از حد) ترمز گرفتن .

3- نيرويي كه در پيچ هاي جاده به لاستيك اعمال مي شود و تركيبي از دو حالت فوق.

سرخوردن چرخ هاي عقب در اثر كاهش چسبندگي آنها اتفاق مي افتد. اين حالت معمولاً در نتيجه سرعت بيش از اندازه و نيروي سرپيچ ها اتفاق مي افتد.

ممكن است شتاب خودرو و نيروي بيش از معمول ترمز نيز به اين حالت كمك كند. اين نوع لغزيدن به آساني تشخيص داده مي شود.

با كمي بي دقتي ممكن است خودرو هنگام پيچيدن كاملاً دور خود بچرخد. براي جلوگيري از لغزش خودرو بايد پا را از روي پدال گاز و ترمز برداريد و حركت خود را با فرمان هماهنگ كنيد.

وقتي خودرو در جهت نادرست حركت مي كند، عكس العمل طبيعي شما بايد اين باشد كه با استفاده از فرمان آن را به مسير صحيح برگردانيد.

سرخوردن چرخ هاي جلو نيز وقتي اتفاق مي افتد كه چسبندگي آنها كم شده باشد. در اين حالت كنترل مستقيم خودرو از دست راننده خارج مي شود.

توصيه مي شود فرمان را در جهت حركت خودرو هدايت و سعي كنيد كه با تشخيص و با از بين بردن علت به مرور چرخهاي خودرو را به صورت مستقيم برگردانيد و يا فشار روي پدال گاز و ترمز را كاهش دهيد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار