کد خبر: ۵۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 06 July 2015
استاندار البرز گفت: شهرک کشاورزی در استان البرز ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان البرز اظهار داشت: رفع مشکلات کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه صنعت کشاورزی در استان البرز محسوب شود.

وی با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه کشاورزی است،‌ افزود: باید با رفع مشکلات و تأمین نیازهای کشاورزان برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های مورد نیازکشاورزان در استان تلاش کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند، برای ساماندهی و پیشرفت در امر مهم و حیاتی کشاورزی، برای ایجاد شهرک کشاورزی اقدام کنند، این مهم برای دامپروران نیز قابلیت اجرا دارد.
وی افزود: منابع آب، به خصوص در استان البرز، بسیار محدود است، بنابراین صرفه‌جویی در مصرف آن باید مد نظر قرار گیرد.
طهایی گفت: در گذشته با حفر 60 متر چاه، امکان دسترسی به منابع آب در زیرزمین فراهم می‌شد، ولی اکنون در برخی نقاط 250 متر باید به عمق زمین نفوذ کرد، تا به آب رسید.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به پدیده خشکسالی که اکنون کشور ما را فرا گرفته، اشاره کرد و ادامه داد: اگر در استفاده از سفره‌های زیرزمینی زیاده‌روی و منجر به خشک شدن این منابع شوند، جبران چنین فاجعه‌ای سال‌ها زمان نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان در رشته‌های مختلف کشاورزی، نیاز به حمایت فعالان این عرصه دارند، افزود: کشاورزان می‌توانند، برای ساماندهی و پیشرفت در امر مهم و حیاتی کشاورزی، برای ایجاد شهرک کشاورزی اقدام کنند، این مهم برای دامپروران نیز قابلیت اجرا دارد.
طهایی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید، واگذاری بخش عظیمی از توانمندی‌های دولت به بخش خصوصی، از برنامه‌های اساسی دولت محسوب می‌شود، از این رو بسترسازی به منظور توسعه مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
استاندار البرز، افزود: از فعالان اصناف کشاورزی انتظار می‌رود، که برای ارتقای جایگاه خود، تلاش بیشتری داشته باشند و منابع موجود را با تمام توان حفظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار