یکي از مجريان سرشناس استان يزد از محروميت حوزه اجرا از داشتن متولي گلايه كرد و گفت: لازمه داشتن صنف در اين حوزه نظارت و حمایت است.
کد خبر: ۵۷۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 11 March 2018

«عباس گلرسان» با اشاره به محروميت مجريان استان از داشتن انجمن يا صنفي ویژه، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما هیچ کدام تولیت انجمنی ویژه مجریان در یزد را تقبل نمي‌كنند و مجریان برخلاف ديگر فعالان حوزه هنر از جمله بازيگران تئاتر و سينما، گویندگان، خوانندگان و دیگر بخش‌ها، بي‌بهره از داشتن متولی خاصی هستند و همين موضوع نيز باعث شده كه هر فردی بدون مجوز به اجرا بپردازد.

وی لازمه داشتن صنف در اين حوزه را نظارت و البته حمایت از فعاليت مجريان خواند و اين دو مهم را با توجه به ارتباط خوب و تاثيرگذاري بالاي مجریان با مخاطبان بسيار حائز اهميت دانست.

این مجری صحنه و تلويزيون با اشاره به آغاز فعالیت خود در صدا و سيما از دوره دوم راهنمایی،  اظهار كرد: اين فعاليت ابتدا با بازیگری در فیلم «خاطره یک روز» شكل گرفت و هر چند همواره مورد سرزنش خانواده بودم، ولي به خاطر اين بازي به تهران نيز دعوت شدم . 

وی ادامه داد: همیشه به دنبال پیشرفت بودم در صورتی که به جز اساتیدم هیچ مشوقی نداشتم ولي همواره تلاش مي‌کردم تا خودم را نشان دهم لذا در همه شاخه‌های مرتبط فعالیت کردم ولی با اين وجود نيز سعی کردم از این شاخه به آن شاخه نپرم . 

گلرسان در اين باره خاطرنشان كرد: در سال 74 به دلیل ارائه ایده و طرحی به رادیو یزد به آنجا دعوت و مشغول به کار شدم و  پس از دریافت عنوان بازیگر برتر تئاتر کشور، ناخواسته به عرصه‌های تهیه‌کنندگی و فیلم‌سازی راه یافتم و توانستم در آن دوران تله فیلم‌هاي «پنجمین نفر» و «رویا» را تهیه کنم . 

وي تهيه دو مستند فاخر «شگفت اشکفت» و «شهید صدوقی» را نیز از دیگر فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی ذكر و اضافه مي‌كند: توليد سریال عروسکی «باغ بنفشه» و «خانه میراثی» از دیگر فعالیت‌هایم در این حوزه بوده است . 

این مجری در رابطه با فعالیت‌های خود در عرصه اجرا نيز بیان کرد: اجرا در برنامه‌های «برنا» پخش از شبکه سه سيما، «زنگ صبح» كه اجراي مشترك با «شهاب حسینی» بود و ويژه برنامه «رایحه» براي ایام رمضان براي شبکه دو سيما از جمله فعاليت‌هاي بنده در حوزه‌ي مجري‌گري بوده است.

وي از ديگر فعاليت‌هاي خود به آموزش و تدریس در عرصه‌های گویندگی و سخنوری و اجرا اشاره كرد.

گلرسان پایه‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه امید را از مهمترین فعالیت‌های خود عنوان کرد و گفت: این جشنواره که در رابطه با بلایای طبیعی و حوادث برای اولین بار در کشور و حتي دنیا برگزار شد، در عین بی‌توجهی برخی از مسئولین توانست به عنوان یکی از جشنواره‌های دائمي کشور به ثبت برسد و علاوه بر آن یکی از تاثیرگذارتن جشنواره هایی بود که با حضور 700 کارگردان از سراسر كشور برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار