رئیس اداره امور فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی از لغو قرار داد بیمه تامین اجتماعی یک هزار و 127 نفر از قالیبافان استان طی اجرای طرح پالایش بیمه شدگان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 04 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،عباس پور با اشاره به اینکه تعداد دارندگان گواهینامه فنی و حرفه ای قالیبافان تا پایان سال 93،هفت هزار و 979 نفر بوده است،گفت:این درحالیست که تعداد بیمه شدگان تا پایان سال 92،شش هزار و 782 نفر بوده است.

وی افزود:تا پایان سال گذشته تعداد بیمه شدگان به پنج هزار و 655 نفر کاهش یافت.

رییس اتحادیه فرش بافان خراسان شمالی نیز در ادامه گفت:اداره تامین اجتماعی برای حذف بیمه های قالی بافان این استان،بهانه های مختلفی می آورد.

ابولقاسم محمدی افزود:به عنوان مثال تعدادی از قالی بافان که پرداخت حق بیمه آن ها به تعویق افتاده بود،بیمه آن ها باطل شده است.

وی ادامه داد:علاوه بر آن زمان مراجعه کارشناس تامین اجتماعی به منزل و یا کارگاه قالی باف،با دار قالی خالی مواجه شده است و آن قالی باف را جزء افراد غیر فعال دسته بندی کرده است این درحالیست که بافت فرش این افراد به پایان رسیده و آن ها در حال استراحت بودند.

محمدی خاطرنشان کرد:طبق قانون باید به این افراد یک ماه فرصت می دادند تا دوباره چله کشی فرش را انجام دهند اما این امر انجام نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار