استاندار كرمانشاه گفت: اعتبار ساخت و ساز برای مستاجرین مناطق زلزله‌زده توسط هیئت دولت تامین شده است.
کد خبر: ۵۷۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 01 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد هماهتگي بازسازي مناطق زلزله زده استان افزود: طی توافقی که با مدیران عامل بانک ها داشتیم، سه پیشنهاد مطرح شد. اینکه بانک ها در حوزه بهداشت، کتابخانه و فضاهای آموزشی در مناطق زلزله زده اقدامات عمرانی انجام دهند، که قرار بر این شد که ۶۰ میلیارد ومان در این حوزه هزینه ها هزینه کنند لذا مدیرکل نوسازی مدارس استان، هفته آینده برای معرفی پروژه ها و نحوه اجرا به تهران برود و با آقای افخمی به نمایندگی از بانک ها این موضوع را حل کند.

وي اظهار داشت: ما از روند اجرایی نظام مهندسی در مناطق زلزله زده گلایه مندیم، روند اجرایی کار نظام مهندسی کرمانشاه بررسی می شود و در صورتی که نظام مهندسی قادر به انجام‌کار نباشد یا مشاور گرفته و یا از نظام مهندسی دیگر استان ها استفاده خواهد شد.

وي تاكيد كرد: بنیاد مسکن باید مکانی را برای تخلیه نخاله های شهری مناطق زلزله‌زده شناسایی و آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

استاندار كرمانشاه گفت: تخلیه نخاله های شهری باید بر اساس استاندارد های دانشگاه علوم پزشکی باشد و در صورتی که کم کاری در این قسمت انجام شود بنیاد مسکن باید پاسخگو باشد.

وي بيان داشت: ابهاماتی در پروژهای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که باید با برگزاری جلساتی کارشناسی به آن رسیدگی شود.

وي گفت: پول ساخت و ساز برای مستاجرین مناطق زلزله‌زده توسط هیئت دولت تامین شده است. برای مناطق روستایی سی میلیون و برای مناطق شهری چهل میلیون تومان تسهیلات چهاردرصدی درنظر گرفته شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار