رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تاکنون از سوی هیچ دستگاه اجرایی درخواستی برای تحلیل زلزله ازگله و خرابی‌های آن نداشته ایم.
کد خبر: ۵۷۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا امروز (۹ اسفند) در سومین نشست علمی دانشگاه رازی پیرامون زلزله ازگله و سرپلذهاب، با بیان اینکه زلزله ۷.۳ریشتری ۲۱ آبان ازگله باعث راه اندازی یک جریان عملی خاص در دانشگاه رازی شد، اظهارکرد: در این جریان تجریه و تحلیل علمی حادثه اتفاق افتاد و لزوم بازنگری در آئین نامه‌هاو رویه‌هایی که در ساخت و ساز بکار گرفته می‌شود، ضروری اعلام شد.

وی ادامه داد: انتظار این است که دستگاه‌هایی که منابع مالی زیادی در زمینه ساخت و ساز‌ها هزینه می‌کنند، دغدغه بهروه وری بیشتری از این منابع را داشته باشند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون از سوی وزارت مسکن یا بنیاد مسکن در خصوص تحلیل حادثه یا خرابی‌های بوجود آمده از زلزله مطالبه جدی نداشته ایم.

وی برلزوم ارتباط تنگاتنگ میان دستگاه‌های اجرایی و متخصصین دانشگاهی تاکیدکرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید خواستار تحلیل علمی چنین وقایعی از دانشگاه‌ها باشند و از سویدیگر نیز جامعه متخصصین دانشگاهی باید این احساس نیاز را داشته باشند که علم خود را به روز کنند.

اعلمی آل آقا همچنین تاکید کرد: دستگاه‌هایی که اعتبارات عمرانی را هزینه می‌کنند باید در تعامل بیشتر با دانشگاه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه رازی درخصوص زلزله اخیر کرمانشاه تحلیل‌هایی را آماده کرده اند، گفت: از آنجایی که هنوز از ناحیه هیچ دستگاه اجرایی درخواستی در این بارهمطرح نشده، تحلیل‌ها روی میز مانده است.

رئیس دانشگاه رازی به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم بازسازی‌ها مانند بازسازی‌های زمان جنگ کهاکنون در زلزله خوب جواب نداد نباشد، باید آئین نامه ساخت و ساز‌ها تغییر کند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار