معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود تعداد بیسوادان ۱۰ تا ۴۹ ساله استان حدود ۵۴ هزار نفر باشد.
کد خبر: ۵۷۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 28 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمد رضا بسامی ، با بیان اینکه برنامه های سوادآموزی برای افراد 10 تا 49 سال اجرایی می‌شود، افزود: بر اساس سرشماری سال 95 استان کرمانشاه 70 هزار نفر بی سواد بین 10 تا 49 سال داشت که پیش بینی می شود این تعداد اکنون به 54 هزار نفر رسیده باشد.

بسامی گفت: بر اساس این سرشماری بیش از 270 هزار نفر از جمعیت بالای شش سال استان بی سواد بوده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به این مردهای کرمانشاهی با سوادتر از زن‌ها هستند، افزود: بر اساس نتایج سرشماری سال 95 نرخ باسوادی در جمعیت مردان استان برابر 89.4 درصد و در جمعیت زنان 79.6 درصد و اختلاف باسوادی بین زنان و مردان 9.8 درصداست.

بسامی ادامه داد: همچنین درصد باسوادی در جمعیت شهری 87.6 درصد و در مناطق روستایی 75.4 درصد و اختلاف باسوادی بین مناطق شهری و روستایی12.2 درصد بوده است.

بسامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های سوادآموزی در دوره‌های مختلف برای 13 هزار و 408 نفر (معادل 102 درصد سهیمه در نظر گرفته شده) اجرا شده که از این میزان 7672 نفر در دوره سوادآموزی، دو هزار نفر در دوره تحکیم و 3736 نفر در دوره انتقال در چرخه فرایند آموزش قرار گرفتند.

وی سهمیه سوادآموزی استان کرمانشاه در سال جاری را در مجموع 13 هزار و 100 نفر در دوره های آموزشی سوادآموزی، تحکیم و انتقال عنوان کرد و افزود: این سهمیه برای دوره سوادآموزی 7500 نفر، دوره تحکیم سواد دو هزار نفر و دوره انتقال 3600نفر بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال 1428 نفر به عنوان آموزش‌دهنده آزاد در باسواد کردن بیسوادان و کم‌سوادان استان کرمانشاه در قالب قراردادهای منعقده با نهادها، موسسات غیردولتی و دستگاه‌های مشارکت پذیر ایفای نقش کرده اند.

بسامی افزود: معاونت سوادآموزی استان ضمن پیگیری همه سیاستها و با سوادنمودن افراد بیسواد و کم سواد، اجرایی کردن طرح های ICDI ، طرح یادگیری محلی، طرح خواندن با خانواده، طرح حلقه های کتابخوانی و مسابقات فرهنگی را در اولویت قرار داده است.

وی سپس برای بهبود اجرای برنامه های حوزه سوادآموزی پیشنهاداتی داشت و افزود: پیشنهاد می‌شود برای منتج شدن به نتایج مطلوب در چرخه کامل آموزش و کاربردی نمودن مهارتهای لازم و تقویت اقتصاد مقاومتی و ملی، ضمن اینکه حوزه مشارکت با بخش فنی وحرفه ای جهت آموزش توانمندیهای بومی گسترش یابد، در بخشهای صنعت و معدن و تجارت، اصناف، کشاورزی و دامداری که زمینه رشد تولیدات بومی را ایجاد می‌کنند، بازه سنی جامعه هدف برای ایجاد مهارت و باسواد شدن افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار