معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار ویژه نوروز از ۱۰ اسفند خبر داد و گفت: امسال برپایی نمایشگاه "بهاره" نداریم.
کد خبر: ۵۷۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 26 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عباس سجادی راد ، با اشاره به نزدیک شدن نوروز و بازار شب عید، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بر بازار از 10 اسفند آغاز می‌شود و تا 20 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تعداد گروه‌های بازرسی که بر بازار شب عید استان نظارت دارند را 40 گروه اعلام کرد که از این تعداد 25 گروه مربوط به شهرستان کرمانشاه و 15 گروه برای سایر شهرستان‌ها است.

به گفته این مسئول، این گروه‌ها شامل بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد، فرمانداری و ... هستند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: بر تمام واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی و صنعتی که ارائه کالا و خدمات دارند، نظارت خواهد شد.

سجادی خاطرنشان کرد: در این ایام برای برخی کالاها مانند لباس، کیف و کفش، آجیل، شیرینی، مواد غذایی و ... افزایش تقاضا وجود دارد که نظارت بر این اقلام در اولویت خواهد بود.

وی درباره اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای شب عید نیز افزود: هیچ کمبودی در این اقلام نداریم، فقط اخیرا افزایش قیمتی در برخی از اقلام داشتیم که در حال فروکش کردن است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برنج را از جمله این اقلام دانست که نوسان قیمت آن از ارز تاثیر گرفته و گفت: تخم‌مرغ هم به دلیل بیماری آنفلوآنزای پرندگان مقداری کم و گران شد که قیمت این محصول نیز در حال پایین آمدن است.

سجادی اشاره‌ای هم به برپایی نمایشگاه بهاره داشت و تصریح کرد: امسال نمایشگاه بهاره نداریم و طرح " هر فروشگاه یک نمایشگاه" به جای آن اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: قرار است در سطح فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی استان فروش فوق العاده و حراج داشته باشیم که واحدهای متقاضی برای دریافت مجوز لازم باید به اتحادیه مراجعه کنند.

سجادی در پایان از مردم خواست برای برقراری آرامش در بازار عید به بازرسین کمک کنند و عنوان کرد: اکثر برنامه‌های ما جنبه پیشگیرانه دارد و از مردم هم تقاضا داریم هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، عرضه اجناس با کیفیت نامناسب و ... را با تلفن‌ 124 در میان بگذارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار