امام جمعه املش
امام جمعه املش گفت:خشکسالی اخیر نه فقط در کشور ما بلکه حتی بسیاری از کشورهای دنیا را فرا گرفته و تنها راه و بهترین روش مدیریت آن، مدیریت در مصرف آب و امتناع از اسراف آن است که اسراف در اسلام حرام است.
کد خبر: ۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 04 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، حجت الاسلام تقی روحانی این مطلب را در سومین نماز عبادی - سیاسی جمعه رمضان امسال که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان با شکوه خاصی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: بیانات قاطع و صریح مقام معظم رهبری، خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای را، هم برای تیم ایرانی مذاکره‌کننده و هم برای طرف مقابل روشن ساخت.
امام جمعه شهرستان املش گفت: اکنون زمان تهدید گذشته و اگر گروه 1+5 میز مذاکره را ترک کند برای همیشه فرصت مذاکره با ایران را از دست خواهد داد و ملت بزرگ ایران راهی که تاکنون پیموده را تا آخر ادامه خواهد داد.
وی به سالروز واقعه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری ایران بر اثر اصابت موشک شلیک شده از ناو هواپیمابر آمریکایی وینسنت در آب‌های نیلگون خلیج فارس اشاره کرد و افزود: مضحک است کشوری که به فرمانده این ناو آمریکایی مدال افتخار داده است اکنون خویش را در دنیا مدعی حقوق بشر می‌داند و ایران اسلامی را به تروریسم دولتی متهم می‌کند درحالی‌که ایران اسلامی همیشه از ملت های محروم و ضعیف دنیا حمایت کرده و خود قربانی تروریسم شده است.
امام جمعه املش به بحران آب شرب و کشاورزی در این روزها اشاره کرد و گفت: خشکسالی اخیر نه فقط در کشور ما بلکه حتی بسیاری از کشورهای دنیا را فرا گرفته و تنها راه و بهترین روش مدیریت آن، مدیریت در مصرف آب و امتناع از اسراف آن است که اسراف در اسلام حرام است.
او در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه امروز به هفته اکرام و ایتام که مصادف با نیمه رمضان، سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است اشاره کرد و افزود: در آیات و روایات اسلامی به انفاق توصیه بسیار شده است.
امام جمعه املش همچنین گفت: توجه به فقرا و ایتام در ماه مبارک رمضان، تاکید فراوان شده و انفاق را یکی از صفات مومنان برشمرده اند که عنایت الهی را با خود به دنبال دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار