سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با خودداری از اظهار نظر درخصوص چرایی عدم حضور برخی اعضا در جلسات شورا، گفت: در حالی که شورای کلانشهرهای دیگر پی جذب اعتبار هستند، متاسفانه ما درگیر مسائل کودکانه هستیم.
کد خبر: ۵۶۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 22 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ابراهیم مرادی  در خصوص علت غیبت برخی اعضای شورا، گفت: به عنوان سخنگوی شورا نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظری داشته باشم و باید از خود اعضای غایب سوال کرد که چرا در جلسه حاضر نشدند.

وی افزود: آنچه می‌توانم مطرح کنم این است که در یک پارلمان شهری باید هر اختلاف، پیشنهاد، اظهار نظر و یا نظارتی بر کار شهرداری داریم را انجام دهیم و اگر هر مسئله ای هست بهترین راه این است که در صحن علنی شورا مطرح شود.

مرادی تصریح کرد: اگر هر عضو شورا نسبت به موضوعی اعتراض دارد بدترین روش این است که فکر کند با غیبت کردن در جلسه می‌تواند به کسی ضرر بزند. این فکر از اساس اشتباه است، چرا که این وسط فقط مردم ضرر می‌کنند، زیرا تمام لوایحی که در صحن شورا مطرح می‌شود مربوط به مسائل شهر و شهرداری است.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: اگر لوایح غیرمنطقی هستند من باید به عنوان عضو شورا اعتراض کنم و حتی اگر بدترین لایحه بود و اکثریت هم با آن موافق بودند من اگر مخالف هستم باید به صحن علنی شورا بیایم و اعتراض خود را بیان کنم و تمام این موافقت ها و مخالفت ها با ذکر توضیح در صورتجلسه شورا قید خواهد شد.

مرادی تاکید کرد: در خصوص اینکه چرا کسی نیامد و چه دلیلی داشت حرف نمی‌زنم، چون به خود آن اعضا مربوط است، اما ما از قبل اعلام کرده‌ایم که روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه شورا داریم، حال اینکه عنوان شده چون نامه شش روز قبل زده شده و هفت روز قبل نبوده و این غیرقانونی است، راهکار درستی نیست.

وی افزود: اگر هم هیات رییسه در این زمینه اشتباه کردند به خاطر یک روز و دو روز که نباید بنده نوعی لج کنم و نیایم. به عنوان یک عضو شورای مطلع باید بیام در صحن علنی شورا و به هیات رییسه یا رییس شورا تذکر دهم که مثلا کار شما دراین زمینه غیرقانونی بوده و نباید تکرار شود.

مرادی تصریح کرد: چرا اسم شورا را "پارلمان شهری" گذاشته اند، برای اینکه باید در این مکان همه اعضا حضور داشته و با مشارکت هم کار کرده و همفکری کنند، وگرنه این روش که من اگر مخالف موضوعی هستم پس در جلسه حاضر نشوم را که هرکسی بلد است.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: نیامدن من عضو شورا در جلسه و عدم تشکیل جلسه مساوی است با معطل ماندن لایحه بودجه سال 97، مساوی است با معطل ماندن لوایح شهرداری در خصوص کارهای عمرانی که نیاز شهر است.

وی افزود: اگر به عنوان عضو شورا نسبت به لوایح شهرداری یا خود شهردار اعتراض دارم، قانون این حق را به من داده که اعتراض خود را بیان کنم، که شهردار را استیضاح کنم، که همه این مشکلات و مسائل را در صحن علنی شورا مطرح کنم، اما نه اینکه درجلسه شورا نیایم.

مرادی با بیان اینکه مردم هیچ کدام از اعضای شورا را به صورت انفرادی نمی‌شناسند، گفت: مردم تنها واژه شورا به صورت جمع را در ذهن دارند و اگر خوب عمل کنیم می‌گویند شورای موفق و اگر خدای نکرده بد عمل کنیم می‌گویند شورای متخلف و اصلا این وسط من «ابراهیم مرادی» یا فلان عضو را به صورت جداگانه نمی‌شناسند.

شورای کلانشهرها پی جذب اعتبارات بیشترند و ما سرگرم "مسائل کودکانه"!

وی افزود: متاسفانه درحالی که شوراهای شهر در سایر کلانشهرها به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای شهرشان و پیگیر جلسه با وزرا و رییس جمهور هستند، ما سرگرم یک سری مسائل کودکانه شده ایم و کرمانشاهی را که به فرمایش مقام معظم رهبری چهره زیبا و سینه ستبر ایران است را مکدر و این سینه را زخم خورده نشان می‌دهیم.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: این کارها برای شهری که مهد فرهنگ است زشت است که در روزهای پایانی سال و نزدیک به عید نوروز به جای آماده سازی شهر برای میهمانان نوروزی، پارلمانش رفتاری کند که در شان نمایندگان و مردمان این شهر و این پارلمان نیست.

مرادی با تاکید بر اینکه اعتقادی بر اقلیت و اکثریت در شورا ندارد، گفت: اعتقاد دارم شورا با شهردار یک تیم 12 نفره است و شورا و شهردار مکمل هم هستند و باید هرمشکلی هست در صحن علنی شورا مطرح شود.

چند 10 هزار نفر به ما رای ندادند که "قهر" کنیم

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: چند 10 هزار نفر به من رای دادند که در شورا قهر کنم. چند 10 هزار نفر از مردم به من اعتماد کردند که اگر مثلا مدیری به دلخواه من جابجا نشد دیگر در جلسه نیایم و حرف نزنم.

مرادی تاکید کرد: ما شورای شهر هستیم و باید به فکر شهر باشیم، متاسفانه همه فقط شعار می دهیم و تا زمانی که فکر تک روی و سِلفی گرفتن باکارهای پیش پا افتاده باشیم و تا زمانی که فکر مصاحبه‌های جنجالی و زدن حرف های بزرگ باشیم این شهر پیشرفت نمیکند.

دوستان شورا اگر بدانند محله‌ای به اسم "آقاجان" هست نباید خواب داشته باشند

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با اشاره به وجود کارهای زیاد در شهر کرمانشاه، گفت: چهار سال فرصت کمی نیست، دوستان شورا اگر فکر کنند که محله ای به اسم "آقاجان" داریم اگر وجدان داشته باشند شبانه روز نمی خوابند.

مرادی افزود: دوستان اگر بدانند محله‌ای به نام "ملاحسینی" و "کرناچی" داریم، نباید لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشند و من «ابراهیم مرادی» باید خاک بر سرم کنم برای این اوضاع و شرایط شهر.

وی تصریح کرد: ما اعضای شورا باید کاری کنیم شهردار کار کند. متاسفانه هر شهرداری که می‌آید یک عده مخالف و یک عده موافق هستند و این عادت بدی است که از گذشته ماندهاست.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: این لج و لجبازی و این اقلیت و اکثریت عادت بد به جای مانده از گذشته است. ما آمده‌ایم که به آنچه به مردم قول و وعده دادیم عمل کنیم. از همه اعضای شورا و پیشکسوتان شورا می خواهم ما را برادرانه و پدرانه یاری کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار