فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به بارندگی‌های شدید چند روز اخیر و مشکلاتی که برای زلزله زدگان رخ داده، گفت: کمپ‌هایی را برای جابجایی چادر‌های مردم در نظر گرفتیم، اما بیشترمردم حاضر به جابجایی نشدند.
کد خبر: ۵۶۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 18 February 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اکبر سنجابی، درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی چادر‌ها و کانکس‌های زلزله زدگان این شهرستان اظهار کرد: شدت بارندگی بسیار زیاد بودو، چون برخی از چادر‌ها و کانکس‌ها در محل خوبی برپا نشده بودند، آب وارد آن‌ها شد.

وی ادامه داد: در نواحی مختلفی آبگرفتگی و ورود آب به داخل چادر‌ها را داشتیم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کمپ روبروی ستاد مدیریت بحران، محله فرهنگیان و ... اشاره کرد.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه از قبل محل‌هایی برای جابجایی مردم مشخص شده بود و به آن‌ها هشدار دادیم که جابجا شوند، یادآوری کرد: بسیاری از مردم به دلیل آنکه می‌خواهند بهخانه‌های خود نزدیک باشند حاضر به جابجایی نشدند.

به گفته این مسئول، برای افرادی که آب وارد چادر‌های آن‌ها شد نیز چادر‌های جایگزین در جای مناسب برپا شده است.

وی یادآوری کرد: در موارد بسیار معدودی ورود آب به کانکس‌ها را هم داشتیم، اما بیشتر چادر‌ها آسیب دیدند.

سنجابی از تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع آبگرفتگی معابر هم خبر داد و عنوان کرد: از شهرستان‌های همجوار مانند دالاهو، قصرشیرین و حتی مرکز استان ماشین آلات لازم از جملهکف کش برای ما ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های امدادی هلال احمر و آتش نشانی و هچنین ارتش و سپاه نیز در آماده باش و کنار مردم هستند.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به تداوم بارش‌ها، از افرادی که در کانکس و چادر به سر می‌برند تقاضا کرد از مسیل رودخانه‌ها و جایی که خطر آبگرفتگی دارد دور باشند و گفت: آمادهباش نیرو‌های امدادی نیز همچنان ادامه دارد.

سنجابی درباره تامین سوخت مورد نیاز مردم هم اطمنیان داد که مشکلی وجود ندارد.

وی از تاثیر بارندگی شدید بر ساختمان‌های آسیب دیده هم یاد کرد و افزود: مواردی داشتیم که به دلیل بارندگی شدید بخش‌هایی از ساختمان ریزش کرده، اما به کسی آسیب وارد نشدهاست.

فرماندار سرپل ذهاب تعداد خانوار‌هایی که در زلزله منازل آن‌ها آسیب دید و اکنون در اسکان موقت به سر می‌برند را حدود ۲۵ هزار خانوار اعلام کرد که اکنون در چادر و کانکس بهسر می‌برند.

سنجابی گفت: از این تعداد هشت هزار خانوار در روستا‌ها و مابقی در شهر است.

وی از توزیع بیش از ۱۰ هزار کانکس بین زلزله زدگان این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در روستا‌ها هفت هزار دستگاه و در شهر‌ها با کانکس‌های اهدایی خیرین حدود ۳۵۰۰ دستگاهکانکس توزیع شده است.

به گفته این مسئول، در مناطق شهری پنج هزار خانوار واجد شرایط دریافت کانکس بودند که ۳۵۰۰ خانوار وجه نقد دریافت کردند.

فرماندار سرپل ذهاب بیان کرد: بسیاری از خانوار‌هایی که واحد آن‌ها تعمیری نوع دو و سه بوده تسهیلات گرفتند و با تعمیر منازل به خانه خود برگشتند، اما تعداد آن‌ها کم است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار