مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از طرح آبرسانی بلندمدت به شهر پاوه تا اسفند ماه وارد مدار بهره برداری شود.
کد خبر: ۵۶۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از اینا،کیاست امیریان ، درباره آخرین وضعیت آبرسانی بلندمدت به شهر پاوه گفت: این پروژه اکنون حدود 80 درصد پیشرفت دارد و بخش عمده کار انجام شده است.

وی ادامه داد: تنها کار باقی مانده برقرار کردن فیلتر برای کف حوضچه‌ها و همچنین اجرای بخش‌هایی از خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از خطوط انتقال این طرح از داخل شهر عبور می‌کند، یادوآوری کرد: اجرای این بخش نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

امیریان عنوان کرد: اجرای بخش‌های باقی مانده از پروژه زمان‌بر است، اما تلاش می‌کنیم بخشی از طرح آبرسانی بلندمدت پاوه تا اسفند وارد مدار بهره‌برداری شود.

به گفته این مسئول، در قالب طرح بلندمدت آبرسانی به شهر پاوه 160 لیتر در ثانیه آب از چمشه "هانی‌کوان" برای مصارف شهر پاوه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اختلاف ارتفاع 700 متری برای انتقال آب چشمه هانی کوان، افزود: این اختلاف ارتفاع کار را از نظر فنی بسیار دشوار کرد و از همین رو چهار ایستگاه پمپاژ نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تصفیه خانه با ظرفیت 14 هزار مترمکعب درشبانه‌روز نیز در کنار این طرح احداث شده است.

امیریان معتقد است، با اجرای این طرح نیاز آبی جمعیت حدود 40 هزار نفر شهر پاوه تا افق 1415 تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب شهر پاوه از سراب "هولی" و چند حلقه چاه تامین می‌شود که به دلیل ضعیف بودن منابع آبی این منطقه مردم حتی در فصل بارندگی هم با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: هم اکنون علاوه بر آبرسانی بلندمدت به شهر پاوه، دو پروژه آبرسانی بلندمدت به سنقر و کرمانشاه نیز در درست اجرا است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار