سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت:آموزشهای مهارتی محور توسعه اقتصادی است.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 12 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومیاداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان،احسان ایمانی هرسینی افزود:با توجه به اینکه مربیان مراکز دارای ظرفیت های علمی و تخصصی و مهارتی بسیار بالایی هستند، بایستی با تلاش همه جانبه از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده و بهره برداری را نمود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه آموزشهای فنی وحرفه ای را به عنوان یکی ازدغدغه های موجود در خصوص اشتغال نام برد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال زایی و کار آفرینی در جامعه ضروری است چرا که با توانمند شدن افراد در بخش های مختلف مهارتی روند توسعه جامعه شتاب گرفته و رونق
اقتصادی به بازار بر می گردد.

ایمانی هرسینی در این نشست توجه به برونداد و اثر بخشی آموزشهای فنی و حرفه ای در توسعه فرهنگ مهارتی در بین مردم را بسیار مهم برشمرد و گفت: می توانیم با برگزاری آموزشهای کیفی در راستای پاسخگویی به نیاز اشتغال کشور بازخورد فعالیتهایمان را به مردم بهتر ارائه نماییم .

وی با بیان این مطلب که متاسفانه توسعه مهارتی در جامعه امروز بسیار کم رنگ شده گفت: این امر منجر به یک شکاف نسلی شده است چراکه امروز با نسلی مواجه هستیم که مهارت را به عنوان یک ارزش نمی بیند و به اهمیت و مفهوم و مضمون واقعی مهارت پی نبرده است.

ایمانی هرسینی باتاکید براین مطلب که بایستی نسل حاضر را از نظر مهارتی به تکامل برسانیم گفت: دغدغه همه ی ما باید این باشد که نسل بعدی را نسلی صاحب مهارت وحرفه تربیتکنیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان این مطلب که آموزشهای مهارتی محور توسعه اقتصادی محسوب می شود تصریح کرد: ارتقاء مهارت در سبد خانواده ها و اقتصاد آموزشی ازجمله اولویت های کاری این اداره کل است.

وی بر برنامه ریزی آموزشی، استاندارد آموزشی ، طرح درس و سرفصلها و نکات ایمنی کارگاه ها تاکید کرد و گفت:ارتقاء توان علمی مربیان در انتقال مفاهیم و مطالب بسیار ضروری است و مربیان باید به این مهم توجه داشته باشند.

ایمانی هرسینی با بیان این مطلب که گواهینامه های فنی وحرفه ای از اعتبار و جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان هویت و برند سازمان محسوب می شود گفت: بایستی تهیه دستورالعمل کمیته و تشکل صنفی مربیان در دستور کار قراربگیرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار