کد خبر: ۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 03 July 2015
رئیس جهاد کشاورزی چاروسا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خود‌کفایی در تولید پیاز سهم عمده‌ای در افزایش توان اقتصادی استان و بالا بردن امنیت غذایی دارد. رئیس جهاد کشاورزی چاروسا عنوان کرد: کاشت پیاز در مزارع چاروسا از اول آبان آغاز و برداشت آن نیز از اواخر خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد. زاریان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از 30 هکتار اراضی چاروسا 800 تن پیاز از مزارع برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش چندانی ندارد. رئیس جهاد کشاورزی چاروسا خاطرنشان کرد: به علت بارش کم باران در سال گذشته افزایش برداشت نداریم و می‌توان مقدار برداشت را همچون سال گذشته ارزیابی کرد. زاریان افزود: نبود خریدار پیاز در سطح بخش یکی از مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است که نیاز است در این خصوص تدبیری برای خرید پیاز کشاورزان اندیشید. وی اذعان داشت: مناطق قلعه‌‌رئیسی و جاورده قطب تولید محصول پیاز در این بخش و استان هستند. زاریان بیان کرد: کشاورزی که با زحمت بسیاری محصولی را تولید می‌کند باید از آن سود ببرد نه اینکه زحمت را کشاورز کشیده و سود را دلال و واسطه‌گر به جیب زند تنها به این خاطر که خریدار مناسبی پیدا نمی‌شود.

محمدقلی زاریان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:خود‌کفایی در تولید پیاز سهم عمده‌ای در افزایش توان اقتصادی استان و بالا بردن امنیت غذایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی چاروسا عنوان کرد: کاشت پیاز در مزارع چاروسا از اول آبان آغاز و برداشت آن نیز از اواخر خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

زاریان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از 30 هکتار اراضی چاروسا 800 تن پیاز از مزارع برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش چندانی ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی چاروسا خاطرنشان کرد: به علت بارش کم باران در سال گذشته افزایش برداشت نداریم و می‌توان مقدار برداشت را همچون سال گذشته ارزیابی کرد.

زاریان افزود: نبود خریدار پیاز در سطح بخش یکی از مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است که نیاز است در این خصوص تدبیری برای خرید پیاز کشاورزان اندیشید.

وی اذعان داشت: مناطق قلعه‌‌رئیسی و جاورده قطب تولید محصول پیاز در این بخش و استان هستند.

زاریان بیان کرد: کشاورزی که با زحمت بسیاری محصولی را تولید می‌کند باید از آن سود ببرد نه اینکه زحمت را کشاورز کشیده و سود را دلال و واسطه‌گر به جیب زند تنها به این خاطر که خریدار مناسبی پیدا نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار