کد خبر: ۵۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 02 July 2015
حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی امروز و پس از سالها درد و رنج به لقا الله پیوست.

IMAGE634382160884218750

به گزارش بویرنیوز، حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی متولد ده شیخ بخش پاتاوه سالها در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل، تدریس و تألیف بود.
آن شهید والامقام با تأسیس مکتب فقهی شیعه شناسی خدمات ارزنده ای در نشر فقه شیعه در جهان اسلام داشت.
رییس مجمع جهانی شیعه شناسی در تعمیق تفکر شیعی در جهان نقش عمده ای ایفا کرده است.
ایشان در جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان حضور فعال داشته و در اثر جراحت های بدنی و اثار شیمیایی سرانجام پس از مدتها درد و رنج ساعاتی پیش در شهر مقدس قم به قافله شهدا پیوست.
در همین حال سال گذشته حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی، رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی درباره زمان و کیفیت شیمیایی شدنش به خبرنگار فارس گفته بود: دو مرتبه در سال ۱۳۶۴ شیمیایی شدم، یکبار در منطقه شلمچه در عملیات بدر و دیگری در عملیات کربلای چهار بود البته ماسک داشتم ولی هنگام پایان عملیات، ترکشی به ماسکم اصابت کرد و آن را پاره نمود و از آنجایی که مجروح شده بودم حواسم به بحث شیمیایی نبود.
وی افزود: در ابتدا که شیمیایی شده بودم ۳۰ درصد از ریه‌هایم از کار افتاد، کم کم به ۵۰ درصد رسید و در حال حاضر ۷۰ درصد از ریه‌هایم از کار افتاده است همچنین وضعیت قلبم نیز سال به سال بدتر می‌شود و کارایی خود را به دلیل افزایش سموم شیمیایی از دست می‌دهد.
به گزارش بویرنیوز، گفتنی است، حجت‌الاسلام انصاری بویراحمدی تاکنون در مجمع جهانی شیعه‌شناسی با وجود بیماری‌اش، ۸۰ عنوان کتاب با موضوع امام علی(ع) و مذهب تشیع منتشر کرده که برخی از آنها به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است
روحش شاد و یادش گرامی
زمان ومکان مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار