مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مبادله ۴۶۸ میلیارد تومان سهام و حق تقدم در بورس کرمانشاه از ابتدای امسال، گفت: اگر روند رشد بازار بورس همینطور پیش برود،۹۷ سال خوبی برای بازار بورس کشور خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،زهرا دفتری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد سهم و حق تقدم به ارزش ۴۶۸ میلیارد تومان در بورس منطقه‌ایکرمانشاه مبادله شده که هم از نظر ارزش و هم تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی همچنین از ایجاد ۴۵۰۰ کد معاملاتی جدید در بورس کرمانشاه از ابتدای امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه مجموع کد‌های معاملاتی که تاکنون در بورس کرمانشاه ایجاد شده را نیز بیش از ۲۸ هزار مورد است.

دفتری خاطرنشان کرد: تعداد کارگزاری‌های فعال استان کرمانشاه نیز امسال به ۲۳ کارگزاری رسیده که همه خدمات لازم را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

وی آموزش بورس را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که با جدیت دنبال می‌شود و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۰ نفر در برنامه‌های آموزشی ما در قالب کارگاه، کلاسآموزشی و ... شرکت کردند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه از برنامه‌های آتی بورس کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: اخیرا توسعه شبکه کارگزاری بازار سرمایه را در استان دنبال کردیم که نتیجه آن ایجاد شعبهکارگزاری در کنگاور بود و این برنامه را برای شهرستان‌های دیگر استان نیز دنبال می‌کنیم.

دفتری در ادامه به وضعیت بازار بورس کشور از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: امسال وضعیت بازار بورس رو به بهبودی بود و تغییرات محسوسی را در بازار کشورشاهد بودیم، به گونه‌ای که شاخص کل بورس کشور از ۷۹ هزار واحد به ۹۸ هزار واحد رسیده که رشد ۲۵ درصدی داشت.

وی از تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار بورس هم یاد کرد و گفت: هیجانات اخیر بازار سکه و ارز بر روی بازار بورس هم تاثیر مثبت گذاشته و بخشی از رشد بازار بورس ناشی از بالارفتن قیمت دلار است.

دفتری معتقد است، اگر این روند ادامه پیدا کند سال ۹۷ سال بسیار خوبی برای بورس کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شرکت‌هایی که صادرکننده هستند با بالا رفتن نرخ ارز سوددهی خوبی داشتند و وضعیت آن‌ها بهتر شده، اما شرایط برای شرکت‌های واردکننده برعکساست.

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه توصیه‌ای هم به افرادی داشت که می‌خواهند به تازگی وارد بازار بورس شوند و عنوان کرد: افراد اول باید آگاهی و اطلاعات کافی کسب کنند والفبای ورود به بازار سرمایه را بدانند.

دفتری عنوان کرد: به علاوه بهتر است افراد تنوع در سرمایه‌گذاری را نیز مدنظر داشته باشند و روی سهام و اوراق مختلف سرمایه‌گذاری کنند که این امر ریسک سرمایه گذاری را نیزکاهش می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار