سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: ۴۱۶ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۲۲۳۸ نفر دوره در ۱۰ ماهه سال جاری به روستائیان و عشایر استان کرمانشاه ارائه شده است.
کد خبر: ۵۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، احسان ایمانی هرسینی در نشست شورای مهارت در تشریح عملکرد ۱۰ ماهه این اداره کل اظهار داشت: ۴۱۶ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۲۲۳۸ نفر دوره در ۱۰ ماهه سال جاری به روستاییان و عشایر ارائه شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه توانمندسازی روستاییان و عشایر و مهارت‌آموزی نیرو‌های بومی در دستور کار شورای مهارت کرمانشاه قرار گرفته است گفت: بیشترین حجم این آموزش‌ها در مناطق روستایی کوزران و سرفیروزآباد بوده است.

ایمانی هرسینی با بیان اینکه با وجود آسیب برخی از مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای در زلزله، اما تاکنون ۱۰۷ درصد از تعهدات ما محقق شده است عنوان کرد: بخش زیادی از آموزش‌های فنی و مهارتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد ارائه می‌شود و در ۹ ماهه امسال ۲۳۵ آموزشگاه در ۱۹۷ حرفه و ۳۵ رشته فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد به عنوان بخش خصوصی اشتغال و گردش اقتصادی مناسبی داریم بیان کرد: اکنون ۱۰۰۰ نفر در این آموزشگاه‌ها به عنوان مؤسس، مدیر، مربی و منشی مشغول خدمت هستند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش‌ها در بخش خصوصی کاملا تقاضا محور بوده که غالب آموزش‌ها یعنی حدود ۷۴ درصد این آموزش‌ها در حوزه خدمات ارائه شده است گفت: آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد نسبت به بخش دولتی نیز راندمان بالایی دارند و در سنجش مهارت نیز بیشترین قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۳ هزار نفر دوره در بخش خصوصی برگزار شده است افزود: ۶۳ درصد آموزش‌های مهارتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در شهرستان‌ها ارائه شده است.

ایمانی هرسینی وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در اشتغالزایی و رفع معضل اشتغال گفت: باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود.

همچنین در این نشست مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به ورود مناسب کمیته امداد به موضوع مهارت‌آموزی گفت: پیش‌بینی شده بود که آموزش‌های مهارتی برای ۲۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد ارائه شود که تاکنون این آموزش‌ها به ۳۵۹۱ نفر ارائه شده است.

حسین خدرویسی با بیان اینکه ۱۴۳ درصد برنامه‌ریزی‌ها امسال محقق شد بیان کرد: کمیته امداد استان در ۱۰ ماهه امسال رتبه اول کشور را در دو حوزه مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی کسب کرده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار