معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پهنه بندی خشکسالی و میزان بارش‌های سال زراعی جاری(از ابتدای مهر تاکنون)، تمامنقاط استان کرمانشاه درگیر خشکسالی بسیار شدید تا متوسط است.
کد خبر: ۵۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون شاهد کاهش قابل توجه بارندگی‌های استان کرمانشاه بوده‌ایم و به طورمیانگین بارش‌های استان نسبت به میانگین بلندمدت حدود 57.9 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی فقط مختص به کرمانشاه نیست و در کل کشور کاهش بارندگی داریم، افزود: میانگین کاهش بارندگی در کشور 61.7 درصد است و کرمانشاه از این نظردر جایگاه 18 کشور قرار دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس بارش‌های سال زراعی جاری، تمام نواحی استان خشکسالی‌هایی با درجه متفاوت از بسیار شدید تاشدید و متوسط دارند.

به گفته این مسئول، خشکسالی بسیار شدید عمدتا در نواحی غربی استان و خصوصا سرپل ذهاب، بخشی از قصرشیرین و گیلانغرب مشهود است.

زورآوند عنوان کرد: در سایر نواحی غربی استان و همچنین نواحی شرقی شامل سنقر، صحنه و کنگاور خشکسالی شدید داریم.

وی خشکسالی نواحی مرکزی استان را نیز عمدتا از نوع متوسط دانست که خود کرمانشاه، اسلام آبادغرب، روانسر و ... را در بر می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت خشکسالی استان بر اساس بارش‌های یکسال اخیر(از بهمن سال گذشته تاکنون) نیز اظهار کرد: بر این اساس نیزنواحی مختلف استان درگیر خشکسالی بسیار شدید، شدید، متوسط و خفیف است.

زورآوند خشکسالی بسیار شدید را مربوط به نواحی غربی استان و خصوصا منطقه سرپل ذهاب دانست و خاطرنشان کرد: در سایر مناطق نوار غربی استان خشکسالی شدید را داریم.

وی یادآور شد: در نواحی شرقی از جمله سنقر و صحنه و همچنین بخش‌هایی از کرمانشاه، جوانرود، روانسر، دالاهو و اسلام آبادغرب خشکسالی متوسط است و در باقی نقاط استانخشکسالی خفیف داریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار